וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי השיפור במניה - שיפור בתוצאות: הכנסות אודיוקודס צמחו ב-24%; דוחה את המעבר לאיזון לרבעון השני של 2004

גתית פנקס

22.7.2003 / 16:20

התכוונה לרשום איזון ברבעון הרביעי אולם הוא יידחה על רקע רכישת UAS; סמנכ"ל הכספים: "ההכנסות יצמחו ב-10% ברבעון הבא"; לחברה 103.4 מיליון דולר בקופה



בד בבד עם השיפור במניית אודיוקודס מגיע גם השיפור בתוצאות הכספיות, כפי שכבר הדגימה החברה ברבעון שעבר: אודיוקודס רשמה ברבעון השני צמיחה בהכנסות והצליחה לעקוף בסנט בודד את תחזיות הרווח. ואולם, על רקע רכישת קבוצת Universal Audio Server מנורטל היא מעריכה כעת כי נקודת האיזון תגיע "לכל המאוחר ברבעון השני של 2004", ולא ברבעון הרביעי של 2003 כפי שציפתה לפני הרכישה. רווחיות תגיע רק ברמת הכנסות של 15-16 מיליון דולר לרבעון.



אודיוקודס, המפתחת מוצרים המבוססים על טכנולוגיה של דחיסה, פרישה ואבטחת האיכות של הקול על גבי מנות, פירסמה אמש את הדו"חות הכספיים שלה לרבעון השני של השנה, מהם עולה כי הכנסותיה רשמו שיעור צמיחה נאה של 24% והסתכמו ב-10.5 מיליון דולר. החברה צופה זינוק נוסף של 10% ברבעון הבא, כך שיסתכמו בכ-11.6 מיליון דולר.



"זה היה רבעון מרשים עבורנו, ובעיקר בהתחשב בכך שהשלמנו בו את רכישת קבוצת התוכנה (UAS) של נורטל", אומר היום מייק לילו, סמנכ"ל הכספים של אודיוקודס. "כשמסתכלים אחורנית 7 רבעונים הגידול שלנו מראה על תוצאות טובות ועל המשך הוצאה לפועל של האסטרטגיה שלנו". לילו אינו מפרסם בנפרד את מכירותיה של חטיבת UAS ומציין כי מעל 20% מהמכירות נבעו מתחום המערכות.



שולי הרווח הגולמי של החברה היו 53.9% ברבעון, וזאת לעומת 55.7% ברבעון שעבר. לכאורה, ירידה חדה, ואולם היא היתה צפויה. "ציפיתי אפילו לשיעור רווח גולמי של 50% והופתעתי לטובה", אומר לילו, "המוצר מ-UAS הוא מבוסס חומרה של גורמים חיצוניים ולכן הודענו שבשנה הראשונה תהיה לנו פגיעה ברווח הגולמי בהשוואה לזה המופק ממוצרי הליבה. יחד עם זאת, בעוד שנה נעבור לחומרה שלנו בצורה מלאה ותמהיל המכירות יהיה כזה שיוביל לרווח גולמי גבוה יותר".



הרכישה השפיעה גם על ההוצאות התפעוליות של אודיוקודס, שהיו 8.1 מיליון דולר ברבעון לעומת 7.7 מיליון דולר ברבעון שעבר. לילו מסביר שאודיוקודס קלטה בהצלחה 20 מהנדסים של UAS בצפון קרוליינה ועל כן העלייה בהוצאות. כיום, החברה מעסיקה 315 עובדים בעולם ומתוכם 255 בישראל.







מוצריה של אודיוקודס מהווים את היסוד ליצירת רשתות מבוססות מיתוג מנות. השינויים בשוק הובילו את החברה לעבור מייצור של שבבים, לוחות ומודולים לייצור של מערכות גישה שלמות (Media Gateways) עם יישומים ל-3 תחומים עיקריים: רשתות סלולריות, רשתות קוויות ורשתות כבלים. קווי המוצרים של החברה כוללים בנוסף גם כרטיסי תקשורת להעברת קול על גבי רשתות, רכיבי גישה ומעבדי אותות.



"אנחנו מסתכלים על הנתונים שלנו, חברת בתחום ה-VoIP וחברות נוספות כמו סונוס ו-ווקלטק ורואים שאומנם יש עוד הרבה עבודה אבל קיימת השתפרות וגידול ב-VoIP. ככלל, יש התעוררות בשוק התקשורת", אומר לילו.



אודיוקודס ייצרה ברבעון השני הפסד תפעולי של 2.4 מיליון דולר ורווח נקי של 2.2 מיליון דולר ברבעון או 6 סנטים למניה. התחזית המוקדמת של החברה היתה להפסד של 7 סנטים למניה. לשם השוואה, ברבעון המקביל דיווחה אודיוקודס על הפסד של 3.7 מיליון דולר או 9 סנטים למניה וברבעון שעבר ההפסד היה 2.5 מיליון דולר.



במבט להמשך, החברה תציג הפסד של 6 סנטים למניה ברבעון השלישי של 2003, בדומה לרבעון השני, והיא מקווה לעבור לאיזון לא יאוחר מהרבעון השני של 2004 כולל הוצאות חד פעמיות והוצאות אחרות הקשורות למיזוג. "כדי להיות זהירים ואחראיים אנחנו דוחים את המעבר הצפוי לאיזון", אומר לילו, "ואנחנו בהחלט לא מודאגים מכך. חשוב להבין שמפלס ההוצאות שלנו גדל, שיעורי הרווח הגולמי יורדים כתוצאה מהשינוי הזמני בתמהיל המוצרים ומצד שני, אנחנו גדלים בשורה העליונה - מה שמבטיח שאנחנו בכיוון הנכון".



מבחינה גיאוגרפית, לילו מציין כי הטרנד החזק במזרח אירופה ודרום אמריקה ממשיך וכן המכירות בארה"ב היו גבוהות על רקע השילוב עם UAS. המכירות לארה"ב היו 56% לעומת 36% ברבעון קודם; אלה מהמזרח הרחוק היו 25% לעומת 35% ברבעון השני; המכירות לאירופה היוו 11% מהמכירות הכוללות ברבעון השלישי לעומת 18% ברבעון שעבר וישראל היוותה 8% מהמכירות לעומת 11% ברבעון שעבר. לדברי לילו, ל-SARS לא היתה השפעה מהותית ואולם בקוריאה ב-2 הרבעונים האחרונים נרשמת האטה על רקע עניינים פנימיים במדינה ואולם הוא מקווה כי חידוש הביקוש ימשיך ברבעון השלישי.



סך אמצעיה הנזילים של אודיוקודס הוא 103.4 מיליון דולר בהשוואה ל-108.3 מיליון דולר ברבעון שעבר - ירידה שהיתה צפויה על רקע הרכישה. "אנחנו בוחנים כל הזמן רכישות נוספות, זו תקופה טובה למיזוגים, אבל אין משהו קונקרטי", מסביר לילו. ב-5 הימים האחרונים ירדה מניית אודיוקודס ב-16% וזאת לאחר זינוק של 130% במנייתה מתחילת השנה. "קשה לי להבין את הקשר בין מניה לביצועים", אומר לילו, "לא כשהיא עולה ולא כשהיא יורדת".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully