וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש הורה על חילוט ערבויות בנקאיות בסך 650 אלף שקל שהעמיד רונן רשל להבטחת שובו מחו"ל

אמיר הלמר

22.7.2003 / 18:23

רשל, שהורשע בהרצת מניית קיש קירור, ברח מהארץ; השופט דחה הבקשה לחלט ערבויות בסך חצי מיליון שקל שהעמידו הוריו של רשל, שכן לא זומנו לדיון בו ניתן לרשל היתר יציאה מהארץ



שופט ביהמ"ש השלום בתל אביב, ציון קפאח, הורה היום על חילוט 650 אלף שקל - חלק מהערבויות שניתנו להבטחת חזרתו לארץ של רונן רשל, שברח מישראל יחד עם חברתו ועורכת דינו, שני מלכין, לפני למעלה משלושה חודשים.



רשל הורשע לאחרונה שלא בפניו ב-44 עבירות של הרצת מניות במניית קיש קירור , ובעבירה של שיבוש הליכי חקירה גזר דינו של רשל לפני שניתן - מאחר שברח מהארץ. כנגד רשל קיים כתב אישום נוסף בנוגע לחברת טריידקל.



לאחר שנודע כי רשל עזב את הארץ מעבר לתקופה שאושרה לו, פנתה הפרקליטות לביהמ"ש בבקשה לחלט ערבויות שונות שנתן רשל להבטחת שובו בסך כולל של 1.27 מיליון שקל, מתוכם 120 אלף שקל במזומן ו-650 אלף שקל בערבויות בנקאיות. יתרת הסכום - כ-500 אלף שקל - ניתנה בערבות צד ג' של הוריו של רונן, אירית ומשה רשל.



ביהמ"ש אישר כאמור למדינה לחלט את הערבויות הבנקאיות, וזאת לאחר שכבר אישר בעבר לחלט את המזומן שהפקיד רשל. עם זאת, קבע השופט כי הפרקליטות לא תוכל לחלט את ערבויות צד ג' שהעמידו הוריו של רשל, וזאת מאחר שאלו לא זומנו לדיון שהתקיים בביהמ"ש לצורך מתן היתר יציאה מהארץ לרשל בטרם בריחתו.



הוריו של רשל טענו בפני ביהמ"ש כי הם לא זומנו לדיון ודעתם לא נשמעה, וכי אם היו שואלים לפיהם הם היו בוודאי מתנגדים למתן היתר היציאה מהארץ.



הפרקליטות טענה מנגד כי למרות שההורים לא זומנו לדיון בעניין מתן היתר היציאה מהארץ של רשל, הרי עומדת במקרה זה "חזקת תקינות היחסים בין רשל להוריו", וכי הצהרתם של ההורים כי היו מתנגדים למתן היתר היציאה מהארץ מפוקפקת מאחר שהערביות הועמדו על ידם לפני 6 שנים ואף נשאו בנטל הערבויות הבנקאיות עבור רשל.



למרות זאת, קיבל השופט את עמדת ההורים בעניין, וקבע כי כאשר מדובר בחילוט ערבויות בסכומים נכבדים יש להקפיד כי דבר הבקשה יובא לידיעת כל הנוגעים בדבר, ובכללם אלו שחתומים על ערבות צד ג'.



השופט מציין כי אכן יש ממש בטענת המדינה שמי שהעמיד לרשל ערבויות צד ג' במשך 6 שנים לא היה מתנגד ליציאתו לחו"ל, וכי התקופה הארוכה מעידה כי ההורים מוכנים לעמוד ולסייע לבנם ככל שיידרש. אולם קובע השופט כי "שיקול זה אינו רלוונטי במקרה זה. הספקולציה הינה פררוגטיווה של מי שעתיד להיפגע, ועל כן אינני יכול ללכת בתוואי המוצע על ידי המדינה - דרך של היקש, ולהסיק מכללא על הסכמת ההורים ליציאתו של רשל לחו"ל".



לפיכך מורה השופט על חילוט הערבויות הבנקאיות, אך לא על ערבויות צד ג' שנתנו הוריו.



השופט המליץ למזכירות בית המשפט לקבוע נוהל לפיו לא יתקבלו בקשות ליציאה לחו"ל אלא אם יצורפו להן ערבי צד ג' כמשיבים לבקשה, וזאת למנוע הישנות המקרה בעתיד.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully