וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרדי מאק תידרש לתקן דו"חות כספיים גם לשנים שקדמו ל-2000

סוכנויות הידיעות

22.7.2003 / 22:32

סמנכ"ל הכספים של ענקית המשכנתאות האמריקאית אמר כי הדבר ייעשה בנוסף לתיקון הרווחים המדווחים לשנים 2000, 2001 ו-2002



פרדי מאק (סימול FRE) תידרש לתקן את רווחיה המדווחים גם לשנים שקדמו ל-2000, ולא רק לשלוש השנים האחרונות כפי שהוערך עד כה, אמר היום סמנכ"ל הכספים של ענקית המשכנתאות בחסות ממשלתית.



התוצאות הכספיות של פרדי מאק לשנים שקדמו לשנת 2000 אף הן יושפעו מהתיקונים החשבונאיים שהחברה צפויה לבצע, אמר מרטין באומן במסגרת דברים שנשא בפני ועדה של הקונגרס. תיקונים לשנים שקדמו ל-2000 יבואו לידי ביטוי ביתרת הרווח של החברה נכון ל-1 בינואר 2000, הוסיף באומן.



בחודש שעבר הודיעה פרדי כי היא צפויה להידרש לתקן את רווחיה המדווחים לשנים 2000-2002 ב-1.5-4.5 מיליארד דולר כלפי מעלה. בכך אישרה דיווחים קודמים כי תידרש לתיקון חשבונאי גדול על חשבון רווחיה העתידיים. פרדי ייחסה את התיקון הנדרש להיעדר מומחיות חשבונאית וחולשה בבקרה הפנימית, אשר הובילו ל"טעויות מרובות" בחשבונאות על ידי צוות החברה.



שבועיים קודם לכן הדהימה פרדי את השווקים כאשר הודיעה על פיטורי נשיא החברה, דיוויד גאלן, בעקבות היעדר שיתוף פעולה מלא מצדו בחקירה פנימית שביצעה פרדי. תובעים פדרליים פתחו בחקירה פלילית נגד חברת המשכנתאות הממשלתית בגין חשדות להתנהגות פסולה, ורשות ני"ע (SEC) פתחה בבדיקה רשמית של התנהלותה החשבונאית.



לבה של השערורייה נמצא בשימוש שעושה פרדי מאק במסחר בנגזרים, המשמשים אותה לגידור סיכונים כתוצאה מתנודות בשערי הריבית, והשפעותיהן על נכסיה ועלויות המימון שלה. פרדי משמשת כמתווכת משכנתאות בין צרכנים לבין בנקים אזוריים. לפי מומחים לא מדובר בזיוף הכנסות או רווחים בדומה להונאה שהתבצעה באנרון, אלא מהכרה ברווחים מעסקות ששימשו לגידור סיכוני ריבית.



פרדי מאק הודתה כי השפעת התיקונים החשבונאיים תהיה משמעותית לדיווחי העבר והעתיד. בשנת 2002 הרוויחה החברה 5.76 מיליארד דולר, וב-2001 היא הרוויחה 4.15 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully