וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרדי התמ"ת והאוצר בודקים מחדש כדאיות התמיכה בהקמת מפעל קוקה קולה באשקלון

אורה קורן

23.7.2003 / 7:54

הבדיקה, שתיעשה בשיתוף בנק לפתוח תעשיה, תתמקד בתוספת התעסוקה הצפויה מהעברת המפעל מבני ברק לאשקלון ומהרחבת פס הייצור שלו



משרדי התמ"ת והאוצר יבצעו בדיקה חוזרת של מידת הכדאיות שבתמיכה הממשלתית בהקמת מפעל קוקה קולה באשקלון - כך הוחלט בפגישה שנערכה בלשכת מנכ"ל משרד התמ"ת, רענן דינור, בימים האחרונים. הבדיקה, שתיעשה בשיתוף בנק לפתוח תעשיה, תתמקד בתוספת התעסוקה הצפויה מהעברת המפעל מבני ברק לאשקלון ומהרחבת פס הייצור שלו. בנוסף נבחנת האפשרות לנסות לשכנע את קוקה קולה להקים את המפעל בפריפריה הרחוקה, תמורת הטבות ממשלתיות.



קוקה קולה הגישה בקשה לתמיכה ממשלתית בסך כ-70 מיליון דולר. התוכנית העסקית של קוקה קולה כוללת את סגירת קווי הייצור של החברה בבני ברק והעברתם לאשקלון, לאזור מפעל הייצור של בירה קרלסברג שבבעלות החברה.



בשלב ראשון ביקשה קוקה קולה תמיכה ממשלתית באמצעות הטבות מס (המסלול החלופי). בנק לפתוח תעשייה, שבחן את הכדאיות הכלכלית של התוכנית למשק, קבע כי קיימת כדאיות לתמיכה על בסיס הטבות מס, ואולם בתום הבדיקה הגישה החברה בקשה למענק של כ-70 מיליון שקל.



משרד התמ"ת תמך במתן המענק לחברה, ואילו משרד האוצר התנגד לכך. באוצר אמרו כי החברה לא תעמוד ביעד הגדלת התעסוקה, של 300-100 עובדים, כפי שצפתה. במשרד אמרו גם כי העברת הייצור לאשקלון תביא לצמצום מטות ולפיטורים של עובדי הנהלה.



שר התמ"ת, אהוד אולמרט, מצדד בהעברת התמיכה לקוקה קולה. לדבריו, אשקלון נחשבת לאזור עדיפות לאומית א', למרות קרבתה היחסית למרכז, בדומה לקרית גת, שהיתה היעד המקורי של התמ"ת להקמת מפעל קוקה קולה. אולמרט הוסיף כי הסכמת המשרד להענקת הטבות לחברה לצורך הקמת המפעל בקרית גת, שקולה להענקת ההטבות למפעל באשקלון. משרדי האוצר והתמ"ת צפויים לגבש את עמדתם בעניין עד אמצע אוגוסט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully