וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר מוסיף להידרדר: השער היציג - 4.376 שקלים

אמיר טייג

23.7.2003 / 15:39

משלים ירידה של 1.6% ב-4 ימים; היורו היציג נותר יציב על 4.988 שקלים; המחזורים מוסיפים להיות נמוכים והפעילות דלה


מגמת ההיחלשות של הדולר, שמאפיינת אותו החל מיום שישי האחרון, נמשכה יום נוסף כאשר שערו היציג של הדולר ירד היום ב-0.36% לרמה של 4.376 שקלים. מאז הגיע הדולר לרמת שיא מקומי ביום חמישי האחרון, נחלש המטבע האמריקאי ב-1.6% עד רמתו הנוכחית. יש לציין כי בשבוע שלפני כן התחזק בכ-2.8%. שערו היציג של היורו נותר יציב היום ונקבע על רמה של 4.988 שקלים.

לאחר קביעת השערים היציגים רושם הדולר עלייה קלה של 0.1% ונסחר בשעה זו ברמה של 4.379 שקלים. היורו לעומת זאת רושם עליעה חדה יותר של 0.215 לרמה של 4.998 שקלים.

גיל עמירן מחדר המסחר של בנק אגוד מוסר כי המסחר היום ממשיך להיות מאופיין בפעילות דלה יחסית. עיקר הפעילות הוא של גופים מקומיים - בנקים ומגזר עסקי, כאשר לא נרשמת פעילות ערה בקרב ספקולנטים זרים. עם זאת, מציין עמירן כי בשעות הבוקר הופיע גוף זר גדול ומכר מעט דולרים.

ביום שלישי הקרוב יפקעו אופציות השקל-דולר לחודש יולי הנסחרות בבורסה. לקראת הפקיעה צפוי מסחר תנודתי יותר בדולר, אשר עשוי להיות מושפע גם מההחלטה לגבי ריבית חודש אוגוסט שתפורסם ביום שני הקרוב. להערכת עמירן, הסוחרים לא ימהרו להעלות את הדולר לקראת הפקיעה מאחר שמרביתם ירווחו יותר אם הפקיעה תהיה בשער דולר נמוך מרמתו הנוכחית.

בימים האחרונים חוזר הדולר להיסחר בטווח יומי צר יחסית, בהשוואה לטווח הרחב יותר בו נסחר בשבועיים האחרונים. הרגיעה חזרה לשוק המט"ח, כאשר חלק מהפעילים, במיוחד הזרים, מפחיתים את היקף הפעילות שלהם, כפי שמאפיין את תקופות הקיץ. ההערכות הן כי ללא התערבות של זרים, אשר רוכשים דולרים בתקופה האחרונה, צפוי הדולר לחזור למגמה שאיפיינה אותו עד לפני שבועיים, כלומר הידרדרות קלה, תוך מחזורי מסחר נמוכים יחסית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully