וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסיה: טוקיו עלתה ב-1.4% בהובלת מניות השבבים; ירידות בקוריאה ובהונג קונג

דפנה מאור

23.7.2003 / 9:37

SK טלקום נפלה ב-8.1% בעקבות פשיטת רגל של חברה אחרת בקונצרן SK; טושיבה זינקה ב-5.6%



בורסות אסיה נסחרו היום במגמה מעורבת, עם עליות בטוקיו, טייוואן וסינגפור, בהובלת מניות השבבים. מנגד, ירדו בורסות סיאול והונג קונג. טוקיו סיימה בעלייה של 1.4%; קוריאה ירדה ב-0.6%; הונג קונג יורדת ב-0.4%.



טושיבה, NEC ויצרניות שבבים אחרות במזרח הרחוק נהנו מעליות בעקבות תחזית מכירות חיובית של טקסס אינסטרומנטס. אתמול עלה מדד המוליכים למחצה בוול סטריט ב-3.3%.



טושיבה עלתה ב-5.6% במסחר בטוקיו; שארפ עלתה ב-4.2%; NEC עלתה ב-1.4%.



מניות הרכב השתתפו אף הן במגמת העליות בטוקיו: מיצובישי עלתה ב-2.2%; הונדה ב-1.3%; טויוטה ב-0.3%.



בטייוואן עלה מדד TWSE בחצי אחוז, בהובלת מניות השבבים. טייוואן סמיקונדקטור עלתה ב-1.8%; מתחרתה יונייטד מיקרואלקטרוניקס עלתה ב-0.8%.



בקוריאה נרשמה דווקא נסיגה של 2.1% במניית יצרנית שבבי הזיכרון סמסונג אלקטרוניקס. SK טלקום, חברת הסלולר, נפלה ב-8.1% בעקבות חששות כי קשייה הפיננסים של SK גלובל, חברה אחרת באותו קונצרן, יקשו עליה.



חברת המסחר SK גלובל הודיעה אתמול כי הזרוע האמריקאית של החברה הגישה בקשה להגנה מנושיה בשל פשיטת רגל (Chapter 11) בבית המשפט לפשיטות רגל בניו יורק. הצעד, טוענת החברה, נועד להגן על כל נושי החברה מדרישתו של בנק קוקמין לקבל את כל נכסי החברה מיידית. דובר הבנק סירב להגיב בנוגע להתפתחות החדשה, אך הוסיף כי הבנק הגיש בקשה לקבל את השליטה בחשבונות הבנק של החטיבה האמריקאית וזכה בבקשתו בבית משפט. במארס השנה נחשפה הונאה חשבונאית של 1.2 מיליארד דולר ב-SK גלובל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully