וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירון ארבל הגיע לפני שעה למשרדי קרן מבטחים כמנהל מורשה; אביטל וקינן יודחו מתפקידם

שלומי שפר

23.7.2003 / 9:03

מנהלים נוספים שמונו היום לקרנות הפנסיה: אהוד נחתומי בקרן מקפת, שלום זינגר בקרן קג"מ ומשה שגיא בקרן פועלים חקלאים; בן שלוש: בכוונתנו לבצע בעתיד הקרוב איחוד תפעולי של חלק מהקרנות



מאת שלומי שפר וחיים ביאור



האוצר שלח הבוקר את עורך הדין ירון ארבל, שהוא מנהל מורשה בקרן נתיב וחשב מלווה בקג"מ (מפקח מיוחד), למשרדי קרן הפנסיה מבטחים הוותיקה, כדי להיות בה מנהל מורשה. מדובר במינוי מנהל מורשה לקרן הפנסיה הוותיקה הגדולה ביותר בישראל, המנהלת נכסים בהיקף של כ-65 מיליארד שקל ומהווה מעל 50% משוק ענף הפנסיה.



מנהלי מבטחים, המנכ"לית ענת קינן והיו"ר שמואל אביטל, עדיין לא הגיעו למשרדיהם כאשר הופיע ארבל והכריז על כך שהוא המנהל המורשה מטעם האוצר. בימים האחרונים קיימה ועדת וינוגרד ראיונות לכ-20 מועמדים למנהלים מורשים לקרנות הפנסיה הוותיקות.



מנהלים נוספים שמונו היום לקרנות הפנסיה הגרעוניות על ידי המפקח על הביטוח, אייל בן שלוש, הם: אהוד נחתומי בקרן מקפת, שלום זינגר בקרן קג"מ ומשה שגיא בקרן פועלים חקלאים.



עו"ד ארבל מכהן כמנהל מורשה בקרן נתיב, ושימש בעבר כמשנה לאופטרופוס הכללי. אהוד נחתומי, לשעבר משנה למנכ"ל מגדל ואחראי על תחום הפנסיה והגמל במגדל וקודם לכן מנהל קרן הפנסיה יובלים וה.ע.ל. שלום זינגר הוא שותף בחברת זינגר ברנע, וכיהן בעבר כמנכ"ל משרד האוצר וכמנכ"ל הבנק הבינלאומי; משה שגיא, לשעבר מנהל קופות הגמל של בנק דיסקונט וסגן בכיר לממונה על שוק ההון באוצר, דירקטור בבורסה לני"ע וברשות הדואר.



המנהלים המיוחדים נבחרו מתוך רשימה שהמליצה הוועדה הציבורית בראשות השופט בדימוס אליהו וינוגרד. תהליך הבחירה והמינוי נעשה בהתאם להוראות חוק הפיקוח על עסקי ביטוח שאושר בכנסת במסגרת התוכנית להבראה כלכלית, אשר קבע כי יש למנות מנהלים מיוחדים עד ליום 01.08.03. המנהלים המיוחדים נכנסו הבוקר למשרדי הקרנות והודיעו להנהלת הקרנות ולחברי הדריקטוריון על סיום תפקידם והעברת סמכויות הניהול לידיהם.



המפקח על הביטוח הודיע כי הוא מתכוון בעתיד הקרוב לבצע איחוד תפעולי של חלק מקרנות הפנסיה על מנת ליעל ולחסוך בהוצאות ניהול ולהעביר את התמורה שתתקבל לעמיתי קרנות הפנסיה.



חיים ביאור מוסיף כי היו"ר אביטל הודיע אתמול בישיבת הדירקטוריון, כי יגיש השבוע את התפטרותו ליו"ר ההסתדרות ח"כ עמיר פרץ, שמינה אותו לתפקיד. עוד אמר אביטל: "זו ישיבת הדירקטוריון האחרונה של מבטחים, עד למינוי המנהלים המורשים".



הדירקטוריון החליט אתמול שלא לעתור לבג"ץ נגד המדינה ונגד אגף שוק ההון במשרד האוצר בגין הפגיעה הצפויה בזכויות העמיתים והגמלאים. ההחלטה התקבלה בניגוד לדעתם של היו"ר אביטל, ומנכ"ל הקרן, ענת קינן.



בהחלטה תמכו 11 דירקטורים, ובהם מנכ"ל חברת העובדים, עו"ד גיל אלוני, יו"ר האגף לביטחון סוציאלי, שוש אורן, יו"ר ארגון המורים העל יסודיים, רן ארז, ויו"ר דירקטוריון משען, אפרים טורגובניק. שני דירקטורים המייצגים את המבוטחים מהתעשייה האווירית - ח"כ חיים כץ ושמואל קישלס - נמנעו בהצבעה.



קרן הפנסיה מקפת הוותיקה תפנה בימים הקרובים לבית המשפט המחוזי בתל אביב בבקשה לצו מניעה זמני נגד אגף שוק ההון באוצר בגין הכוונה למנות מנהל מורשה לקרן, במקום המנכ"ל יוסי אליהוא. בכינוס של האסיפה הכללית של מקפת שיתקיים היום בבית התעשיינים בתל אביב, יציע אליהוא לפתוח בפעולות מחאה מאורגנות נגד מדיניות הפנסיה של הממשלה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully