וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוצר הגיש בקשה לגיוס כ-50 מיליארד ין בשוק הסמוראי ביפאן

אמיר טייג

23.7.2003 / 10:06

משרד האוצר הגיש תשקיף מסגרת אשר מוגש באופן סדיר מדי שנה ותפקידו לקצר תהליכים בין ההחלטה על גיוס אג"ח לבין הגיוס עצמו


משרד האוצר הגיש היום בקשה ל"רישום מדף" לגיוס כ-50 מיליארד ין, או 420 מיליון דולר, בשוק הסמוראי ביפאן. רישום המדף (Shelf Registration) מהווה סוג של תשקיף מסגרת אשר מוגש באופן סדיר מידי שנה ותפקידו לקצר תהליכים פרוצדורליים בין ההחלטה על גיוס אג"ח ובין הגיוס למעשה. הידיעה לגבי הגשת "רישום המדף" יצאה ממשרד האוצר היפאני ואושרה על ידי גורמים באוצר.

ישראל מבצעת באופן סדיר רישומי מדף בכל ארבעת השווקים האג"ח העיקריים, יפאן, ארה"ב, בריטניה ושוק היורו. הדבר הוא חלק מהפעילות גיוס האג"ח הסדיר של ישראל ואינו מעיד על גיוס קרב בימים הקרובים. מטרת רישום המדף היא להניח תשתית אסטרטגית פיננסית לגיוס אג"ח בחו"ל כאשר הסכום הנקוב ברישום הוא סכום מקסימלי ואינו מהווה התחיבות כל שהיא לגודלו של הגיוס.

במסגרת "רישום המדף", המעודכן מדי שנה, מספק המידע נתונים שנתיים לגבי הכלכלה המקומית. נתונים אלו מעודכנים בשוליים לפני הנפקת האג"ח, ומאפשרים קיצור תהליך ההנפקה מסדר גודל של מספר שבועות לימים ספורים. קיצור התהליך מאפשר לאוצר לנצל אפשרויות הנפקה כאשר מתפתחות ולהגיב במהרה להזדמנויות אלו.

בשנת 1997 גייסה ישראל סכום של 20 מיליארד ין באג"ח ל-10 שנים שנשא תשואה של 3% וצפוי להגיע לפירעון באוגוסט 2007. לאחר הצלחת גיוס 750 מיליון דולר בארה"ב בחודש מאי, התבטאו גורמים במשרד האוצר כי בכוונתם לבחון אפשרויות גיוס כספים גם בשווקים נוספים כמו שוקי האג"ח באירופה וביפאן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully