וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוסטון סיינטיפיק מזהירה כי תיאלץ לפטר עובדים אם ייאסר עליה לייצר סטנטים מצופים בארה"ב

דפנה מאור

23.7.2003 / 10:16

ג'ונסון הגישה לביהמ"ש בקשה לאסור על בוסטון לייצר את הסטנט טקסוס בשל הפרה לכאורה של פטנטים



בוסטון סיינטיפיק , יצרנית הציוד הרפואי האמריקאית, הזהירה כי תפסיד מכירות ותיאלץ לקצץ משרות אם ייאסר עליה לייצר סטנטים מצופים בארה"ב. האזהרה התייחסה לבקשה שהגישה מתחרתה ג'ונסון אנד ג'ונסון לביהמ"ש בארה"ב, לקבלת צו המונע מבוסטון לייצר התקנים אלה בארה"ב.



בוסטון סיינטיפיק פיתחה את הסטנט טקסוס, המצופה בתרופות, בעלות של 250 מיליון דולר. ביוני הגישה בקשה לאישור סופי של מינהל המזון והתרופות בארה"ב (FDA) לשיווק הסטנט, שנועד לטפל בבעיות לב וכלי דם, בארה"ב. בכוונתה לגייס 1,200 עובדים נוספים בדצמבר השנה אם הסטנט, אשר כבר נמכר באירופה, יאושר בארה"ב.



במידה שבוסטון תקבל את האישור מה-FDA, היא תהפוך לחברה השנייה בשוק האמריקאי המשווקת סטנטים מצופי תרופה אחרי ג'ונסון. הסטנט של בוסטון נועד לדכא בניית רקמות חדשות בעורק שעבר ניתוח. שוק הסטנטים הגלובלי צפוי לצמוח ל-7 מיליארד דולר בשנה.



ג'ונסון, אשר קיבלה באפריל אישור לשווק את הסטנט המצופה סייפר, טוענת כי בוסטון הפרה זכויות פטנטים שלה בייצורה של טכנולוגיית הסטנטים.



אתמול דיווחה בוסטון על זינוק חד ברווחיה ברבעון השני לעומת התקופה המקבילה בשנת 2002 - בה רשמה הוצאה חד פעמית גבוהה, אך הזהירה כי התגברות התחרות החלה לגרום לשחיקה במכירותיה בשוק הקרדיולוגיה.



בוסטון, המושקעת בחברת מדינול שבשליטת יהודית וקובי ריכטר ונמצאת בסכסוך משפטי ממושך עימה, דיווחה על רווח נקי של 114 מיליון דולר ברבעון, לעומת רווח של 25 מיליון דולר ברבעון השני של 2002. במונחי רווח למניה רשמה החברה רווח של 27 סנט, לעומת רווח של 6 סנט בתקופה המקבילה.



בניכוי הוצאות חד פעמיות דיווחה החברה על רווח של 126 מיליון דולר או 30 סנט למניה - בהתאם לתחזיות המונמכות של האנליסטים. מכירות החברה בתקופה המדווחת הסתכמו ב-854 מיליון דולר, גידול של 21% לעומת הרבעון המקביל. מוקדם יותר החודש, כאשר הנמיכה את תחזית הרווח שלה, החברה העלתה את תחזית ההכנסות לרבעון השני מ-842 מיליון דולר ל-852 מיליון דולר. בוסטון ציינה כי תנודות בשערי מטבע תרמו 40 מיליון דולר לשורה העליונה שלה, וכי בלעדיהן נרשם גידול של 15% בהכנסותיה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully