וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדען הראשי מחדש את הזרמת הכספים ל-XTL; העביר לחברה מענק בהיקף של 1.2 מיליון דולר

גולן פרידנפלד

23.7.2003 / 10:14

בעקבות מאבק השליטה בחברה עצר המדען הראשי את כל המענקים ל-XTL; סך המענקים שהועברו לחברה בגין 2002 הסתכם ב-4.3 מיליון דולר



חברת הביוטכנולוגיה XTL, העוסקת בפיתוח נוגדנים לתרופות לטיפול בצהבת נגיפית, הודיעה היום כי קיבלה מענק בהיקף של 1.2 מיליון דולר מהמדען הראשי. החברה ציינה כי במידה שיהיו לה בעתיד הכנסות משמעותיות ממכירת מוצריה, היא תידרש להחזיר למדען הראשי את ההשקעה בפרויקטים השונים באופן מדורג על פני שנים.



המדען הראשי מסר כי עתה משהתבהר מצבה של החברה והסתים מאבק השליטה בה, יועברו אליה כל המענקים שהובטחו לה. בשנת 2002 כולה העביר המדען הראשי לחברה 4.3 מיליון דולר בצורה של מענקים והחברה הגישה כבר את בקשות המימון שלה לשנת 2003. מנכ"ל החברה, מרטין בקר, ציין כי השנה הוגשו בקשות למדען על סכומים גבוהים יותר, אך טרם התקבלה תשובתו לבקשות.



בסוף מאי השנה החליט המדען הראשי להקפיא לחברת XTL את המענקים בשל חוסר הבהירות לגבי מצבה. במכתב ששיגר המדען הראשי לחברה הוא ציין כי הוחלט להקפיא העברת 1.9 מיליון דולר, שהיו אמורים להיות מועברים אליה כבר בחודש מאי, וכן העברת 1.5 מיליון דולר שהיו אמורים להינתן במהלך 2003. הקפאת המענקים על ידי המדען הראשי נבעה מחששו כי ההשתלטות על החברה מונעת על ידי רצון המשקיעים החדשים למכור את הקניין הרוחני.



המדען הראשי ציין עוד במכתבו כי ההקפאה בתוקף עד אשר יתבהר המצב סביב רכישת השליטה בחברה ואומנם לאחר שמאבק השליטה בחברה הסתיים, וחברת שור קפיטל, שניסתה לבצע השתלטות עוינת, נכשלה בנסיונה - הוחזרו המענקים ל-XTL.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully