וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רבעון אחרון של אוק ללא צורן: הכנסות של 22 מ' ד' - בהתאם לתחזיות; תחום ה-HDTV יצמח ברבעון הבא

גתית פנקס

23.7.2003 / 10:43

בנטרול הוצאות ורווחי הון חד פעמיים אוק דיווחה על הפסד של 2.4 מ' ד' - טוב מתחזיות האנליסטים; סכום הרכישה של אוק ע"י צורן כולל אופציות לעובדיה והוצאות עלה לכ-490 מ' ד'



שבועיים לפני שבעלי המניות של Oak וצורן מצביעים על המיזוג בין החברות (ב-8 באוגוסט) ויומיים לפני פרסום תוצאותיה הכספיות של צורן, פירסמה הלילה אוק את תוצאותיה הכספיות מהן עולה כי הצליחה לעמוד בתחזיות המוקדמות לרבעון השני, שהוא הרביעי הפיסקלי עבורה. כמו כן, החברה מעריכה כי תמשיך ליהנות מצמיחה גם ברבעון הבא.



צורן מפתחת שבבי דחיסה לשוק נגני ה-DVD והמצלמות הדיגיטליות. החברה מקווה להרחיב את פעילותה גם לשוק הטלוויזיה הדיגיטלית ברזולוציה גבוהה (HDTV) באמצעות רכישתה של אוק. מעבר לפעילותה זו של אוק רוכשת צורן גם פעילות של שבבים ותוכנות לציוד פריפריאלי כמו מדפסות, סורקים ומכונות צילום.



אוק דיווחה אמש על הכנסות של 22 מיליון דולר ברבעון שהסתיים ביוני, וזאת בהשוואה להכנסות של 34.9 מיליון דולר ברבעון המקביל וירידה של 15% מהרבעון שעבר. הכנסות אלה הן בדיוק לפי תחזיות האנליסטים. יש לציין, כי במהלך השנה האחרונה החברה ביצעה שתי פעולות שמשנות את ההשוואה לרבעון המקביל: האחת, היא רכישת חברת טרה-לוג'יק והשנייה היא מכירת עסקי האחסון האופטי של החברה. בבחינת השנה הפיסקלית כולה, אוק דיווחה על הכנסות של 106.5 מיליון דולר - ירידה של 27% משנת 2002 הפיסקלית.



"שנת 2003 הפיסקלית היתה חשובה עבורנו, בה מיצבנו את עצמנו בשוק מוצרי הצריכה האלקטרונית הצומח במהירות", אמר יאנג שון, יו"ר ומנכ"ל אוק בהודעתה. "אנחנו שמחים שעסקי הטלוויזיה הדיגיטלית וההדמיה שלנו ממשיכים לצבור מומנטום. בנוסף, קיבלנו תגובות חיוביות למיזוג מלקוחותינו".







שולי הרווח הגולמי של החברה היו כ-74% ברבעון השני של 2003. וכך, החברה דיווחה בהכללת הפחתות ירידת ערך נכסים בלתי מוחשיים, הוצאות הקשורות ברכישה והפרשות לרה ארגון, על הפסד תפעולי של 9.6 מיליון דולר. בתוספת רווח הון ממכירת פעילות עסקי האחסון האופטיים של החברה (בגובה 23.6 מיליון דולר) דיווחה אוק על רווח נקי של 13.9 מיליון דולר או 23 סנט למניה על בסיס דילול מלא. זאת, בהשוואה להפסד נקי של 12.7 מיליון דולר או 23 סנט למניה ברבעון המקביל. יש לציין כי בתי ההשקעות ציפו לרווח של 27-29 למניה, והחברה הציגה רווח נמוך מהתחזיות.



כדי לבדוק עמידת החברה בהדרכה המוקדמת שסיפקה, יש לנטרל את הפריטים החד פעמיים. וכך, על בסיס פרופורמה אוק דיווחה על הפסד של 2.4 מיליון דולר או 4 סנטים למניה - טוב בסנט מתחזית האנליסטים הממוצעת שהיתה להפסד של 5 סנטים למניה.



בכל הנוגע להמשך, אוק אינה מספקת מספרים מדויקים והיא תעשה כן לאחר סגירת העסקה עם צורן. ואולם, היא מספקת מגמות: החברה מעריכה כי לאור השקת מוצרים חדשים בתחום ה-HDTV, דוגמת ה-Generation9, היא תציג צמיחה ברבעון הבא בתחום. למעשה, המוצר כבר נמכר והחברה מעריכה כי 6 לקוחות חדשים יעשו בו שימוש במחצית השנייה של 2003. בנוסף, גם הכנסות החברה מתחום ההדמיה יעלו מעט ברבעון.



שווי השוק של אוק הוא 410 מיליון דולר בבורסת הנאסד"ק וזה של צורן הוא כ-655 מיליון דולר, כלומר - שווי שוק מצרפי של כ-1.07 מיליארד דולר לעומת 700 מיליון דולר בעת ההודעה על העסקה. בעלי המניות ומחזיקי האופציות של אוק נהנים מהזינוק במניית צורן ושווי עסקת הרכישה עלה מ-358 מיליון דולר בתחילת מאי לכ-490 מיליון דולר כולל התחייבות לאופציות של עובדי אוק המהוונות באמצעות בלק אנד שולס והוצאות.



מחיר המניה בעת הודעת העסקה בתחילת מאי היה 17.6 דולר וכיום, היא נסחרת במחיר של 23.9 דולר - עלייה של כ-36%. צורן תשלם עבור אוק 100.3 מיליון דולר במזומן, 313 מיליון דולר נוספים במניות (כ-13.1 מיליון מניות צורן) וכן כ-70 מיליון דולר נוספים באופציות לעובדי אוק שיומרו לאופציות צורן (כ-4.6 מיליון אופציות לפי הנוסחה שנקבעה). לכך יש להוסיף 5.5 מיליון דולר שישולמו כהוצאות המיזוג ואם כך, מדובר במיזוג בשווי של כ-490 מיליון דולר כולל הוצאות ואופציות. בנטרול שני הרכיבים הללו, הפיצוי לכל בעל מניות של אוק יהיה 7.2 דולרים למניה - בדומה למחיר מנייתה הנוכחי. לאוק כיום 72.3 מיליון דולר בקופה במזומנים והשקעות לטווח קצר.



צורן תדווח ביום חמישי אחרי המסחר על תוצאותיה לרבעון השני של השנה. צורן מצפה להכנסות של 44.6-42.7 מיליון דולר (עלייה של 13%-18% מהרבעון שעבר) ורווח בנטרול הוצאות חד פעמיות של 10-12 סנט למניה (2.8-3.4 מיליון דולר).


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully