וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שקלאר מציע להסיר את הקביעה להוצאת מינימום על תכנים בערוצים 2 ו-10: "זו התערבות מסוכנת"

רוני קורן-דינר

23.7.2003 / 12:59

לאחר הדיון היום בוועדת הכלכלה זומנו זכייני ערוץ 2 לשיחה עם נציגי משרדי האוצר, המשפטים והתקשורת לליבון סוגיית המכרז ולניסיון להגיע לנוסחת פשרה



בסיכום הדיון היום בוועדת הכלכלה של הכנסת על הסדרת השידור בערוצים המסחריים לא התקבלה החלטה סופית, והדיון יימשך מחר. לקראת המשך הדיון, מוזמנים מנהלי זכייניות ערוץ 2 לישיבה בלשכת מנכ"ל משרד התקשורת, יחד עם נציגי האוצר ומשרד המשפטים, לליבון סוגיית המכרז על הערוץ.



הזכיינים דורשים שהחלטות הממשלה מלפני מספר חודשים יישארו על כנן: המכרז המוצע כעת יבוטל, ובתום תקופת הארכת הזיכיון יעבור השידור המסחרי למתכונת רשיונות בלתי מוגבלים. גורמים המקורבים לנושא אומרים כי בישיבה ינסו המשתתפים להגיע לנוסחה מוסכמת לפיה ייערך מכרז על זיכיון ערוץ 2, אך יינתנו לו הקלות מסוימות בהוצאה לשידורים. הישיבה בלשכת מנכ"ל משרד התקשורת תחל בשעה 14:00.



במהלך הדיון בוועדת הכלכלה הציע היום מנכ"ל הרשות השנייה, מוטי שקלאר, הצעה נוספת להסדרת השידור בערוצים המסחריים: שקלאר טוען כי יש לקבוע סכומים להוצאה על עוגני השידור בלבד, כגון הוצאה כוללת להפקה ורכישה של תוכניות, הוצאה על חדשות והוצאה על תוכניות סוגה עילית (דרמה ותעודה). ההוצאה הכוללת להפקה ורכישה של תוכניות מוצעת כאחוז מהכנסות נטו, ללא קביעת מינימום הוצאה.



לדברי שקלאר, ניתן להניח שהזכיין יוציא יותר מהנדרש - במיוחד ערוץ 10 - על מנת לקיים שידורים איכותיים. "אין אנו רואים צורך בקביעת סכום מינימום להוצאה כוללת שאין לו משמעות אמיתית מבחינת היקף ההוצאה הנדרש לצורך קיום שידורים בעלי ערך תחרותי. הרשות סבורה כי אין זה ראוי שקביעת פרטי הסדרת שוק התקשורת המסחרית תיעשה באמצעות חקיקה ראשית. מגמה זו מסוכנת לעתידו של השידור ולעצמאותם של הערוצים המשדרים. קביעת סכומי ההשקעה בסוגי השידור השונים ובעיקר בחדשות - היא התערבות ממשלתית מסוכנת".



נזכיר כי בהמלצות ועדת יצחקי נכתב כי ערוצים 2 ו-10 יוציאו 60% מהכנסותיהם על תוכן, או 220 מיליון שקל בשנה - הגבוה מביניהם. מתוך סכום זה יוקצה מינימום של 50 מיליון שקל למשדרי חדשות בשנה, והסכום שיושקע בחדשות לא יעלה על 85 מיליון שקל.



שקלאר הוסיף כי הזכיינים מתנגדים להצעת הרשות, למרות שלדבריו הסכומים שנקבעו על ידה מתחשבים במשבר הכלכלי אליו נקלעו הערוצים. "הרשות הקפידה בכל שנות פעילותה על עמידת הזכיינים במחויבויות הציבוריות ובחוק. לא ייתכן שמשום כך הזכיינים יעקפו את הרשות באמצעות הכנסת, תוך שהכנסת מכשירה את העקיפה ומאפשרת בעצם לחתול לשמור על השמנת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully