וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוצאות מבצע גביית המס הבינלאומי: 600 חברות שילמו מס של 600 מיליון שקל

ניצן כהן

23.7.2003 / 13:10

למס הכנסה אין כיום אומדנים לגבי הצלחת הרפורמה במיסוי הבינלאומי; ההיקף הכספי של הפעילות שדווחה במסגרת המבצע - עד 10 מיליארד שקל



מס הכנסה מסיים בימים אלה את עיבוד נתוני מבצע גביית המס מחברות ונישומים שפועלים בחו"ל. במסגרת המבצע דיווחו 600 חברות ונישומים על פעילות של כ-10 מיליארד שקל, מה שהביא לגבייה של 600 מיליון שקל. במסגרת המבצע ניתנה אפשרות לחברות לשלם מס של 5%-10% על הרווחים וזאת על פי קריטריונים קבועים.



ירון שידלו, מנהל המחלקה הבינלאומית בנציבות מס הכנסה, שהיה מיוזמי המבצע, פנה בחודש נובמבר 2002 במכתב עליו חתומה נציבת מס ההכנסה, טלי ירון אלדר, לעורכי הדין ורואי החשבון לאחר שהגיע לנציבות מידע, כי אחד מתכנוני המס המקובלים לקראת יישום הרפורמה במס הוא להקדים תשלומי דיווידנדים ומכירת נכסים כשהרצון להשתמט מתשלום מס עלול לגבור על השיקולים הכלכליים של מכירת הנכסים ו/או משיכת הדיווידנדים.



במכתב לעורכי הדין הודיעה הנציבות כי תאפשר לכל מי שיפנה למחלקת המיסוי הבינלאומי בנציבות להגיע להסדרי מס מיוחדים עם חברות הפועלות בחו"ל וקיימת מחלוקת על מיקום השליטה בהן והניהול בהן.



מנתוני המחלקה הבינלאומית בנציבות עולה עוד שתוספת גביית המיסים של המחלקה מתחילת השנה (בניטרול השפעת מבצע האכיפה) מסתכם ב-140 מיליון שקל כשבכל שנת 2002 הסתכמה תוספת הגבייה ב-260 מיליון שקל.



ירון שידלו מתקשה להעריך במדויק את תוספת הגביה של המחלקה הבינלאומית עד לסוף השנה אולם מציין, כי בתקופה הקרובה שוקדים באגף על הכנת אומדנים לגביית אגף מס ההכנסה מחו"ל. "לפי מה שאנחנו יודעים פעילות ענפה של ישראלים מתקיימת בחו"ל ולהערכתנו התעוררות השווקים הבינלאומיים תבוא לידי ביטוי גם בגבייה מחו"ל" ציין שידלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully