וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יגרמן בעסקי הדלק: חשוד בהגשת חשבוניות פיקטיוויות על רכישת סולר בהיקף של כ-6 מיליון שקל

אמיר הלמר

23.7.2003 / 13:21

מע"מ העבירו טיוטת כתב אישום לפרקליטות מיסוי וכלכלה; העלמת המס של יועץ הסתרים של קבוצת פלד-גבעוני מוערכת בכ-940 אלף שקל



פרקליטות מיסוי וכלכלה קיבלה טיוטת כתב אישום חדשה שהוכנה בשלטונות מע"מ לפיה יש בכוונת מע"מ להאשים את יועץ הסתרים של קבוצת פלד-גבעוני, טל יגרמן, בעבירות של קיזוז מס תשומות שלא כדין. עפ"י הטיוטה, סכום המס אותו ביקש יגרמן להעלים הינו בסך של כ-944 אלף שקל.



למעשה מבקשים במע"מ להאשים את יגרמן כי ניסה להקטין את חבותו לתשלום מע"מ על עסקות ייעוץ שביצע לקבוצת פלד גבעוני ועליהן קיבל למעשה מיליוני שקלים. הנושא עלה בחקירת רשות ניירות ערך והועבר לטיפול שלטונות מע"מ.



עפ"י הטיוטה של כתב האישום, ניסה יגרמן להקטין את חבות המע"מ שלו בגין חלק מאותן עסקות ע"י הקטנת חבות המע"מ שנעשית ע"י קיזוז הוצאות שהיו לו. לשם כך, טוענים במע"מ, הגיש יגרמן חשבוניות פיקטיוויות על רכישת סולר. מאחר שמע"מ טוענים כי היקף המס שהועלם עומד על 944 אלף שקל הרי מדובר בחשבוניות פיקטיוויות לרכישת סולר בסך כולל של כ-6 מיליון שקל (בעת שבוצעו העסקות שיעור המע"מ עמד על 17% - א.ה).



נושא טיוטת כתב האישום החדש הועלה לאחרונה בדיון שהתקיים בנושא הערבויות אותן דורשת פרקליטות מיסוי וכלכלה כנגד יציאתו מהארץ של יגרמן בפרשת פלד גבעוני, אותה חקרה רשות ניירות ערך. גם שם בוחנת הפרקליטות הגשת כתב אישום כנגד יגרמן וכנגד ראשי הקבוצה - רפי פלד, אריה גבעוני ודוד הבי - בגין עבירות על חוק ניירות ערך.



הפרקליטות בוחנת את נושא כתב האישום לאחר שמחלקת החקירות של הרשות סיימה זה לא מכבר את החקירה והמליצה להעמיד את הקבוצה לדין.



חקירת הרשות נפתחה ביולי 2002, לאחר שחברות ציבוריות בקבוצה, דוגמת משב תעשיות קירור, חייל השקעות וקרן פלד, לא פירסמו את הדו"חות הכספיים שלהן לציבור עבור הרבעון הראשון של 2002.



ב-22 ביולי נעצרו ראשי הקבוצה על ידי הרשות, ומחומר החקירה שנאסף אז והוצג בבקשות המעצר, התברר כי ראשי הקבוצה הוציאו כספים רבים מתוך החברות הציבוריות לחברות פרטיות בבעלותם ולאחר מכן לכיסם הפרטי.



הרשות חשדה כי אי פרסום הדו"חות ע"י החברות נועד להטעות משקיעים, ולהסתיר מהם את עסקות בעלי עניין והעברות כספים מחברות הקבוצה לחברות פרטיות. החברות, טענו ברשות, סירבו לערוך את דו"חותיהן על פי כללי חשבונאות מקובלים, כפי שדרשו מהן רואי החשבון המבקרים אותן.



ממצאי החקירה העלו בין השאר כי כ-40 מיליון שקל הועברו מחברות בקבוצת פלד-גבעוני לק.ד.י מסחר והשקעות, חברה פרטית בבעלותו של יגרמן; משם הועברו הסכומים ישירות לבעלי השליטה בקבוצת פלד-גבעוני. על פי החשד, לידי גבעוני העבירה ק.ד.י כ-6 מיליון שקל - 3 מיליון שקל לחשבונו הפרטי ו-3 מיליון שקל נוספים לחברת מיאב שבבעלותו; לדוד הבי הועברו כ-21 מיליון שקל - כ-8 מיליון שקלים לחשבונו האישי וכ-13 מיליון שקל לחברות פרטיות שבבעלותו; לפלד הועברו כ-2 מיליון שקל, מהם כ-400 אלף שקל הופקדו החשבונו האישי וכ-1.7 מיליון שקל ניתנו בצ'קים שלא נפרעו עקב היעדר כיסוי בחשבון ק.ד.י. כמו כן הועברו מק.ד.י, על פי החשד, 7 מיליון שקל ליגרמן.



במסגרת הדיון על הארכת הערבויות שהעמיד יגרמן אמרה עו"ד חנה קורין מפרקליטות מיסוי וכלכלה כי שלטונות מע"מ הכינו זה לא מכבר את טיוטאת כתב האישום החדשה. קורין ציינה זו כדי להראות כי קיים חשש הימלטות מהדין מצידו של יגרמן. יש לציין כי כנגד יגרמן מתנהלים הליכים פליליים נוספים בפרקת חברת אוגדן שטרם הסתיימו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully