וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מס הכנסה מנסה לסגור פרצה שנתנה יתרון לברוקרים הזרים מול המקומיים

ניצן כהן

23.7.2003 / 13:53

לאחר הרפורמה במס, מי שפועל בחו"ל באמצעות ברוקר מקומי יחוייב בתשלום מקדמות; ההצעה: חובת המקדמות תוטל על הנישום ולא על הברוקר



רשות מס הכנסה ממשיכה לטפל בפרצות ברפורמה במס. אחת הפרצות שנתנו יתרון לברוקרים הזרים על המקומיים היתה בנושא תשלום המקדמות על רווחי הון שנבעו מהשקעות בשווקים פיננסיים. בנציבות מס ההכנסה מתגבשת לאחרונה המלצה להטיל את חובת תשלום המקדמות על רווחים מהשקעות בחו"ל מהברוקרים לנישומים. המלצה זו תבטל למעשה יתרון שהיה עד כה לברוקרים הזרים על פני הברוקרים המקומיים.



ירון שידלו, מנהל המחלקה הבינלאומית בנציבות מס ההכנסה: עדיין לא נקבע מנגון של גביית המסים על פעילות בשווקים הפיננסיים בחו"ל. "להערכתי, בתקופה הקרובה ייקבעו תקנות שיחייבו בתשלום מקדמות את הנישומים הפעילים בחו"ל באמצעות הברוקרים הזרים וכך נשווה את התנאים בפעילות בין הברוקרים הזרים למקומיים".



שידלו הוסיף, כי יש כיום במחלקה הבינלאומית אמצעים לאתר השקעות של ישראלים בחו"ל. "חילוף המידע בינינו לבין מדינות זרות הוא אחד האמצעים המשמעותיים שלנו לאתר פעילות ישראלית בחו"ל, אולם אנחנו גם מעסיקים מידען שתפקידו לאתר מידע באמצעי התקשורת הגלויים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully