וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המנהלים המיוחדים בבנק למסחר מבקשים למנות את משרד נשיץ ברנדס לתביעה כנגד חברת הביטוח של הבנק

אמיר הלמר

23.7.2003 / 14:17

טוענים כי חברת הביטוח מסרבת לשלם לבנק את היקף הכיסוי הביטוחי של הפוליסה כנגד מעילות שמסתכם בכ-2 מיליון דולר לשנה ולפיכך יש להגיש כנגדה תביעה



המנהלים המיוחדים של הבנק למסחר עו"ד אורי ברגמן ורו"ח יהודה ברלב מבקשים מביהמ"ש לאפשר להם להתקשר עם משרד נשיץ ברנדס לשם הגשת תביעה כנגד חברת הביטוח שביטחה את הבנק כנגד סיכוני מעילה, זאת לאחר שדרישת המנהלים המיוחדים מחברת הביטוח לשלם את נזקי המעילה המכוסים על ידי הפוליסה נדחתה. יש לציין כי על פי הפוליסה היקף הכיסוי הביטוחי עומד על 2 מיליון דולר לשנה.



מהבקשה שהוגשה באמצעות עו"ד עמית פינס עולה כי הבנק היה מבוטח במהלך השנתיים שקדמו למעילה בפוליסת ביטוח בנקאית שהוצאה על ידי חברת The New Hampshire Insurance Company.



עוד נטען בבקשה כי נציגי חברת הביטוח דחו את דרישת המנהלים המיוחדים לשלם להם את דמי הביטוח וזאת בטענה כי הבנק פעל בניגוד להודעותיו כפי שנמסרו להם, בעת עריכת הפוליסה.



חברת הביטוח טענה כי דחיית התביעה ל2 מיליון דולר נעשית על סמך שני טיעונים. האחד הוא כי הבנק לא הקפיד על תנאי הוצאת עובדים לחופשה, כאשר על פי הנהלים היה על הבנק להוציא כל עובד לחופשה שנתית בת שבועיים רצופים. התחייבות נוספת שהפר הבנק לטענת חברת הביטוח היתה שעובד לא יהיה אחראי על ביצועה של פעולה כלשהי מתחילתה ועד סופה. התחייבויות אלו נועדו להקשות על ביצועה של מעילה, ולטענת חברת הביטוח הבנק לא עמד בשתיהן.



בבקשה היום טוענים המנהלים המיוחדים כי הם אינם מקבלים את עמדת המבטח ומעוניינים לקדם הליך משפטי כנגדו. לטענתם לצורך ניהול הליך שכזה יש צורך בעורכי דין בעלי מומחיות מיוחדת בתחום הביטוח ולפיכך פנו לעו"ד יאיר ליבוביץ' ממשרד עוה"ד ב. לוינבוק ושות' ולעוה"ד פטר גד נשיץ ועופר מוטולה ממשרד עו"ד נשיץ ברנדס ושות', על מנת לקבל הצעת מחיר ביחס למתן שירותים משפטיים על ידי משרדיהם.



לטענת המנהלים המיוחדים ההצעה שהוגשה על ידי עוה"ד נשיץ ומוטולה היתה זולה יותר ושמרנית פחות מזו של עו"ד ליבוביץ.



כך, נטען כי בעוד הצעתו של נשיץ מתבססת על שכר בשיעור של 12.5% מסכום שיגבה הרי הצעתו של עו"ד ליבוביץ' מתבססת על שכר בשיעור של 16% מסכומים אלה.



כמו כן נטען כי על פי חוות דעת ראשונית שנתקבלה מעוה"ד נשיץ ומוטולה קיימת אפשרות לתבוע תמלוגי ביטוח בסכומים העולים על 2 מיליון דולר ארה"ב שכן הכיסוי הביטוחי מתייחס לאירועים מרובים הנופלים תחת שלושה כיסויים נפרדים - ביטוח בנקאי, ביטוח אלקטרוני ופשע מחשבים וביטוח אחריות מקצועית.



מאידך נטען כי על פי גישתו של עו"ד ליבוביץ' יש לרכז מאמצים בתביעת סכום הכיסוי הביטוחי של 2,000,000 דולר ארה"ב בגין קרות מקרה הביטוח לשנה.



לאור זאת מבקשים המנהלים המיוחדים לקבל את הצעתו של משרד עו"ד נשיץ ברנדס ושות'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully