וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידה של 34% בהכנסות לוסנט ל-1.96 מיליארד דולר

יהודה שויצר

23.7.2003 / 14:26

רשמה הפסד נקי של 254 מיליון דולר ברבעון; החברה צופה חזרה לרווחיות בשנת הכספים של 2004

יצרנית ציוד התקשורת לוסנט (סימול LU) עמדה בתחזיות המונמכות ורשמה ירידה של 34% בהכנסות הרבעון (השלישי בשנת הכספים) ל-1.96 מיליארד דולר. גם ברבעון זה לא הצליחה החברה לשוב לרווחיות והיא רשמה הפסד נקי של 254 מיליון דולר ברבעון. ברבעון המקביל ההפסד הנקי עמד על 8.03 מיליארד דולר. בתחילת החודש פירסמה לוסנט אזהרת רווח חמורה.

החברה מסרה כי בקופתה שוכנים נכון לסוף הרבעון 4.9 מיליארד דולר במזומנים והשקעות קצרות טווח. שולי הרווח נותרו איתנים ברמה של 29%, למרות החולשה בהכנסות, הדגישה החברה. החברה צופה חזרה לרווחיות בשנת הכספים 2004.

לוסנט נאבקת מזה שנתיים במיתון הקשה ביותר שידע ענף ציוד התקשורת מעודו. היא נקלעה להפסדים כבדים לאחר שרכשה בסכומים מפולפלים חברות רבות בתקופת הזוהר של ענף הטכנולוגיה, ונאלצה למחוק את שוויין עם מפולת השוק. המנכ"לית פטרישה רוסו מובילה מאז 2001 מהלך ארגון מחדש שכלל קיצוץ הוצאות של 2.2 מיליארד דולר ברבעון, ופיטורי 70 אלף עובדים.

למרות מאמצים אלה דחתה החברה שוב את מועד שיבתה לרווח, כשם שעשתה בעבר. לוסנט תלויה במידה רבה בלקוחות גדולים מאוד, כמו ספקיות שירותי הסלולר ורייזון וויירלס וצ'יינה יוניקום, אולם חברות אלה עוברות משבר לא פחות קשה, וההזמנות מהן מתמעטות.

אמש דיווחה החברה כי חתמה על חוזה רב שנתי בהיקף של מיליארד דולר לשדרוג רשת הסלולר של ספרינט בארה"ב. במסגרת ההסכם, תספק לוסנט לספרינט תחנות בסיס, ציוד מיתוג ותוכנות ושירותים נלווים. הרשת של ספרינט - רשת האלחוט המהירה הגדולה בארה"ב - תשודרג עם תוספת ציוד של הדור שלישי של לוסנט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully