וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נמשכות המחלוקות בין הבנקים סביב השיעבודים בתבל: לאומי לא מוכן להתחלק בשיעבוד נכסי גוונים בה הוא נושה יחיד

ערן גבאי

23.7.2003 / 15:14

כך נודע ל-TheMarker; לגוונים כ-70 אלף מנויים וחוב בהיקף של כ-35 מיליון דולר; הבנקים יקבלו בהסדר את פעילות הכבלים והספקים יקבלו את תמורת המכירה של ההחזקות בנטוויז'ן ובגלובקול



נמשכת המחלוקת בין הבנקים הנושים של תבל על מעמדם בהסדר הנושים הצפוי בחברת הכבלים תבל. ל-TheMarker נודע שמתנהל ויכוח בין בנק לאומי לבין בנקים נוספים סביב נכסי חברת הכבלים גוונים, המונה כ-70 אלף מנויים. הנושים המובטחים בתבל מבקשים שכלל נכסי קבוצת תבל ישועבדו להם בעוד בנק לאומי, שהוא הנושה היחיד של גוונים, מתנגד. לגוונים חוב בנקאי בהיקף של כ-35 מיליון דולר. מבנק לאומי נמסר בתגובה שהבנק לא מוסר פרטים לגבי לקוחותיו.



על פי הסדר הנושים שמציע נאמן תבל, צבי יוכמן, הבנקים, להם חייבת תבל כ-2.1 מיליארד שקל, אמורים לקבל לידיהם את פעילות הכבלים של תבל, בעוד הנושים הבלתי מובטחים, הספקים, אמורים לפרוע את חובם באמצעות מכירת החזקות תבל בחברות נטוויז'ן (45.7%) וגלובקול (50%).



לדברי גורם בכיר, הבנקים מסכימים עקרונית למבנה ההסדר, שאמור להיות מוכרע סופית עד הכינוס הבא של בית המשפט ב-11 בספטמבר, אך המחלוקות ביניהם עדיין לא מאפשרת התקדמות ממשית.



עד כה הועברה לעיונם של הבנקים טיוטת ההסדר, ומחר צפויה להתקיים גם שיחה נוספת עם הנושים הבלתי מובטחים.



נזכיר שהמשבר שעובר על תבל, מאז נכנסה להקפאת הליכים באפריל 2002, לווה במחלוקות קבועות בין הבנקים. בנק לאומי ביקש בעבר לשעבד לעצמו חלק מנתח מניות בעלת המניות ההולנדית של תבל UPC כבטחונות לכסף שהזרים לתבל, ועיכב את עסקת העברת המניות מ-UPC לבנק הבינלאומי.



הבנק הבינלאומי, מאז הפך בפועל לבעל מניות בתבל (46.5%) במארס השנה, מתקשה לגבש עמדה אחידה עם הבנקים הנושים האחרים, ולאחרונה דיווחנו שמתקיים ניסיון להסדיר את מעמדו של הבנק בהסדר הנושים, באופן שיבטיח לו לקבל חלק מחוב הבעלים של תבל. שכן, אם תעבור פעילות הכבלים לידי הבנקים, הם יוכלו להמיר חוב למניות ולדלל את הבעלים הקיימים.



לדיסקונט, לו חייבת תבל כ-400 מיליון שקל, יש בעיה טכנית ברישום השיעבודים לטובתו, שעדיין לא נפתרה והועלתה שאלה אם בטחונותיו הן בדרגה נמוכה יותר מאלה של הבנקים האחרים.



כמו כן, התקיימו מחלוקות בין הבנקים הקטנים במתב, בעיקר המזרחי, לבין הבנקים הגדולים, כשמזרחי התנגד להתאמת החובות במסגרת עסקה אפשרית בין מתב לתבל. הטענה היתה אז שהאשראי של מזרחי נפגע, כמי שאחראי לחוב נמוך של מתב שמתערבב עם חוב גבוה בהרבה של תבל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully