וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היורו זינק ל-1.141 דולר מחשש לגידול באבטלה בארה"ב

רונן סרברניק

23.7.2003 / 22:46

הדולר נחלש גם מול הין ל-118.89 ין לאחר שעלה אתמול בעקבות חיסול בניו של סדאם חוסיין



הדולר נחלש מול היורו, לאחר שרשם אתמול זינוק בעקבות חיסולם של בניו של סדאם חוסיין, עודאי וקוסאי. היורו התחזק ל-1.141 דולר, משער של 1.1326 דולר אמש. ביחס לין רשם הדולר ירידה ל-118.89 ין לדולר, משער של 119.15 ין אמש.



לחולשה בשער הדולר הובילו הערכות כי דו"ח התעסוקה השבועי שיתפרסם מאוחר יותר היום יחשוף כי בשבוע שעבר הגישו 415 אלף אמריקאים תביעה ראשונית לדמי אבטלה. בשבוע הקודם הגישו 412 אלף אמריקאים תביעה לדמי אבטלה. ראוי לציין כי כל נתון העולה על 400 אלף מעיד על קיפאון בשוק העבודה האמריקאי.



על פי הערכות, כלכלת ארה"ב צמחה ברבעון השני בשיעור של 1.8%. הנתונים הרשמיים צפויים להתפרסם ב-31 ביולי.



עם זאת, ההתחזקות של היורו ביחס לדולר צפויה להיות מוגבלת לאחר שהשבוע אמר חבר מועצת הבנק המרכזי של אירופה, ארנסט ולטקה, כי כלכלת אירופה אינה מפגינה סימני התאוששות של ממש, אולם רמת הריבית הנוכחית נמוכה מספיק כדי לתמוך בהתאוששות. לפי הערכות של אנליסטים, עשוי הדולר האמריקאי להתאושש השנה לרמה של 1.10 דולר ליורו.



שר האוצר של ארה"ב, ג'ון סנואו, אמר בסוף השבוע כי אינו מתנגד שממשלת יפאן תנסה לפחת את המטבע שלה מול הדולר. יפאן, אמר סנואו, עוברת שורה של אירועים קשים, וממשלת ארה"ב איננה מתכוונת לבקר אותה לחומרה על כל פעולותיה. השר אמר כי יפאן זקוקה למגזר יצוא חזק. התחזקות הין פוגעת בכושר התחרות של היצוא היפאני, ובשל כך פעלה ממשלת יפאן לתקן את הייסוף בין בשנה האחרונה, בהצלחה חלקית.



סוחרי מט"ח ואנליסטים אמרו כי דבריו של סנואו מהווים אור ירוק להתערבות של ממשלת יפאן במסחר בין. הבנק המרכזי של יפאן מוכר ינים בכמויות גדולות לפי החלטת משרד האוצר, ובמהלך יולי מכר יותר מ-600 מיליארד ין (5 מיליארד דולר).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully