וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלווריון תספק לצ'יינה יוניקום פתרונות פס רחב לפרישה ב-7 ערים סיניות

גתית פנקס

23.7.2003 / 15:12

סמנכ"לית הכספים: קשה להעריך את ההיקף הסופי - ההזמנות הראשוניות הן בשווי מיליוני דולרים בודדים; ספקיות נוספות לצ'יינה יוניקום הן נטרו ואיירספאן

פתיחת שוק הפס הרחב בסין לתחרות ממשיכה להביא עימה חוזים חדשים לאלווריון. לאחר שבתחילת הרבעון השני הודיעה החברה הישראלית כי צ'יינה טלקום בחרה בפתרון האלחוט שלה לפרישה המסחרית הראשונה של רשת הגישה האלחוטית רחבת הפס בתדר 3.5 GHz בעיר שנייאנג, היום היא מודיעה על חוזה דומה עם China Unicom.

ההיקף הכספי של העסקות הללו גדל ככל שהפרישה מתקדמת ולדברי דפנה גרובר, סמנכ"לית הכספים של אלווריון, ההתקנות הראשוניות בסין הן בהיקף של מיליוני דולרים בודדים וההיקף צפוי לגדול ככל שהפרישה תתקדם. ההתקנות המסחריות צפויות להערכתה להתחיל בסוף 2003 או תחילת 2004, ואז תהיה גם עלייה משמעותית במספר ההזמנות.

במסגרת החוזה עם צ'יינה יוניקום, תספק לה אלווריון את פתרונות הגישה האלחוטית שלה שייפרשו ב-7 ערים בסין. את החוזה השיגה אלווריון באמצעות שיתוף הפעולה שלה עם החברות דטאנג ו-BISC, שמבצעות את ההתקנה בפועל. באלווריון מציינים כי לנוכח הגודל המשמעותי של השוק הסיני, התקנות אלו עשויות להפך לאחת מפרישות ה-BWA הגדולות בעולם.

גרובר מציינת כי צ'יינה יוניקום וטלקום בחרו מספר ספקיות ציוד כאשר אלווריון מהווה את חלק הארי. בין הספקיות הללו, המשתפות פעולה עם חברות מקומיות, ניתן למנות את קימברידג', נטרו ואיירספאן.

לדברי אהוד איזנשטיין מבית ההשקעות אוסקר גרוס, החוזה הנוכחי הינו בהתאם לציפיות, אולם המבחן יהיה ביום רביעי הבא כאשר החברה תיתן את התחזיות לרבעון הבא. לדבריו, החוזים הללו מגולמים כבר מבחינת המניה.

בתחילת 2002 הוחלט לפתוח בסין את שוק הפס הרחב ולעבוד כפיילוט עם 5 ערים ראשונות. התוכנית המקורית השתנתה ונדחתה, עד שבפברואר 2003 ניתנו רשיונות למפעילות תקשורת ב-32 ערים, כך שיש כ-90 זכיונות. בין החברות שקיבלו רישיון: צ'יינה טלקום, צ'יינה יוניקום, צ'יינה מובייל, נטקום וצ'יינהקום. האופרטוריות הללו מנצלות את התקופה הקרובה כדי לבחור ספקיות ציוד ונכון לעכשיו שתיים מהן בחרו ללכת עם אלווריון. "החברות האחרות טרם בחרו סופית ספקיות והן יעשו כן בתקופה הקרובה", מציינת גרובר.

לצ'יינה יוניקום היו בסיום 2002 כ-59 מיליון מנויים סלולריים והיא אחת משתי מפעילות התקשורת הסלולרית הגדולות בסין. צבי סלונימסקי, מנכ"ל אלווריון, אמר בהודעת החברה כי סין מייצגת מזה זמן מה שוק עם פוטנציאל משמעותי עבור אלווריון. "עם זכייתנו במכרזים של שתי מפעילות הסלולר הגדולות בסין, מיצבנו את החברה כמובילה בשוק אסטרטגי זה". הוא הוסיף כי באמצעות שיתופי הפעולה המצוינים של החברה היא נמצאת בעמדה טובה להרחבת הנוכחות שלה ברחבי האזור.

שווי השוק של אלווריון הוא 280 מיליון דולר, לאחר זינוק פנומנלי של 189% מתחילת השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully