וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בארונ'ס: אחרי עליות של 84% בשנה מניית טבע צריכה לקחת הפסקה

אילן מוסנאים

23.7.2003 / 17:07

בכתבה במגזין האמריקאי מעריכים אנליסטים כי למרות היותה החברה הגנרית המובילה בעולם, מחיר המניה יקר מדי; המניה נפלה ב-4% במסחר בתל אביב היום

זה לא דבר נפוץ שמגזין העסקים BARRON'S מעלה לדיון מניות של חברה ישראלית - האם הן יקרות מדי, או שעדיין כדי להשקיע בהן. המניה הישראלית שזכתה אתמול לכבוד הזה היא מניית ענקית התרופות הגנריות טבע , שתדווח בשבוע הקרוב על התוצאות הכספיות שלה לרבעון השני של 2003.

הדיון במחירה של מניית טבע, שלמען האמת שב ועולה מדי רבעון או שניים, בא הפעם לאחר שהחברה הכתה את השווקים עם עלייה של 44% מתחילת 2003, ושל כ-84% בשנה האחרונה.

היום הכותרת של בארונס היא: "Teva's Run May Be Done", כלומר: "הריצה של טבע עשויה להיגמר".

טבע היא חברת התרופות הגנריות הגדולה בעולם. צבר התרופות שלה כולל היום כ-60 מוצרים חדשים שממתינים לאישור ה-FDA המיוחל. צבר זה כפול כמעט מהצבר של המתחרה הקרובה ביותר. לאור הנתונים לעיל, האנליסטים אינם חלוקים לגבי העובדה שטבע היא חברת התרופות הגנריות הטובה ביותר שקיימת היום. עם זאת, האנליסט דיוויד מאריס מבנק אוף אמריקה, מציין כי אין זה אומר שטבע המניה הטובה ביותר שיש בשוק. יתרה מכך, לדבריו אחרי עליות של כ-84% בשנה האחרונה, היא צריכה לקחת הפסקה קצרה.

מאריס מעריך כי התמחור של טבע בשוק הינו גבוה מדי. לדבריו, החברה עשויה להיתקל בקשיים בהמשך השנה, בדומה למה שקרה לה בסיום 2002. קצב הצמיחה של תרופת הדגל של טבע, הקופקסון, צפוי לרדת וגם הציפיות לגבי התחום הגנרי כולו נראות מדי אופטימיסטיות.

האנליסט דיוויד באק, מחברת Backingham, הוריד לפני חודש את ההמלצה לטבע, מ"צבור" ל"נייטראלי". בהמלצה הוא כתב כי רוב הדברים החיוביים כבר מגולמים במחירה של המניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully