וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האלוף במיל' עמוס מלכא מונה ליועץ משרד הביטחון - המליץ לקצץ 30 מיליארד שקל ב-5 עד 6 שנים

אמיר טייג

23.7.2003 / 17:28

כך נודע ל-TheMarker; קצין מודיעין ראשי לשעבר ירכז מטעם משרד הביטחון את נושא הקיצוץ בתקציבו; המלצתו הראשונה: לסגור 2 טייסות קרביות ולפרק אוגדת שריון



משרד הביטחון החל להיערך לקיצוץ חד בתקציבו. האלוף במילואים עמוס מלכה, קצין מודיעין ראשי לשעבר, מונה לתפקיד יועץ חיצוני למשרד הביטחון וירכז את נושא הקיצוץ התקציבי במשרד. כך נודע TheMarker. במסגרת ממצאיו הראשוניים, שהגיש בימים אלו לשר הביטחון, ממליץ מלכה לבצע קיצוץ תקציב משרדה בטחון של כ-30 מיליארד שקל, במהלך 5 עד 6 השנים הקרובות, כלומר בין 5 מיליארד שקל עד 6 מיליארד שקל בכל שנה.



כחלק מהקיצוץ הכולל, ממליץ מלכה לשר הביטחון כי צה"ל יסגור שתי טייסות של מטוסים קרביים וכן יפרק אוגדת שריון אחת. הערכות הן כי שני צעדים אלו עדיין לא יתרמו את הקיצוץ הנדרש, ולפיכך צפוי מלכה להמליץ על שינויים מבניים נוספים בכוח הלוחם של צה"ל. מלכה מציע כי חלק מתמורת הקיצוץ לא תיכנס ישירות לקופת המדינה, אלא תופנה להשקעות הפיתוח אמצעי לחימה מתקדמים מחוץ למערכת הצבאית, כלומר באמצעות חברות פרטיות וציבוריות. מלכה טוען כי הפניית המשאבים להשקעה מסוג זה תיצור מקומות עבודה נוספים, בעיקר ביישובי פריפריה.



ממשרד האוצר נמסר כי הם רואים בעניין יפה את ניסיונות משרד הביטחון לגבש את הקיצוץ בהוצאות הביטחון החל משנת 2004 ומברכים על היוזמה של משרד הביטחון במסגרתה המשרד נוטל בעצמו את האחריות על הקיצוץ וימליץ על הקצוצים העדיפים למערכת הביטחון. בצורה זו ימנע כפיה של צעדים על ידי הממשלה או משרד האוצר.



ביום ראשון הקרוב צפויה להתכנס ישיבת ממשלה ראשונה אשר תדון בתקציב 2004. ההערכות הן כי האוצר צפוי לבצע קיצוץ נוסף של 7 עד 9 מיליארד שקל בתקציב 2004, ולבסס את התקציב על הנחת צמיחה של 2.5% עד 3.5%. מאחר שתקציב הביטחון לא נפגע במסגרת התוכנית הכלכלית האחרונה, והקיצוץ בתקציבי הרווחה קרוב למיצוי, צפוי תקציב 2004 לכלול קיצוץ חד בתקציב הביטחון. קיצוץ זה יהיה על רקע השינוי הגיאופוליטיים לאחר נפילת עיראק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully