וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות ני"ע האמריקאית חוקרת את אמדוקס בכל הקשור למתן התחזיות ב-2002

שירלי יום-טוב

24.7.2003 / 1:01

החקירה מתמקדת בתחזיות שפירסמה החל מאפריל 2002 בו ביצעה הורדת תחזיות ראשונה לרבעון ה-3 וה-4, שלוותה בהורדת תחזיות נוספת כחודשיים מאוחר יותר; בהרב: נשתף פעולה עם החוקרים


לאחר 2 ההפתעות החיוביות שסיפקה היום אמדוקס - דו"חות טובים שעלו על התחזיות והכרזה על עסקת ענק עם חברת ספרינט PCS - הודיעה היום החברה בשיחת הועידה שקיימה לדיון בדו"חות, על הודעה משמחת הרבה פחות. אמדוקס הגישה היום מסמך לרשות לניירות ערך הכולל עדכון בדבר חקירה של הרשות לניירות ערך האמריקאית. זו מתנהלת בכל הנוגע לאירועים שהובילו את החברה לשנות את תחזיותיה לרבעון השלישי והרביעי של שנת 2002. אמדוקס ציינה כי נראה שהחקירה מתמקדת בתחזיות שסיפק החברה למשקיעיה החל מה-23 באפריל 2002, בו פירסמה הודעה לעיתונות שכללה הורדת תחזיות ראשונה, שלוותה לאחר מכן בהנמכת תחזיות נוספת.

מדובר בימי המשבר הקשים של אמדוקס, כאשר החברה נאלצה לעדכן כלפי מטה את תחזיותיה לאחר שהמשבר בשוק הטלקום היכה גם בה. ב-23 באפריל 2002 הודיעה החברה כי היא מנמיכה את תחזיותיה לשנת 2002 בכ-9% כך שהיא צופה לדווח על הכנסות של 1.73 מיליארד דולר בסיום שנת הכספים של 2002 (המסתיימת אצלה בספטמבר). התחזית הקודמת של החברה העריכה הכנסות של 1.9 מיליארד דולר.

הפחתת התחזיות של החברה לא היתה אז בגדר הפתעה גדולה, כי אם צעד שרוב בתי ההשקעות ציפו לו. עם זאת, ההפחתה שביצעה החברה היתה חדה משצפה השוק. תחזית האנליסטים הממוצעת העריכה אז כי החברה תפחית את התחזיות ל-1.83 מיליארד דולר ולרווח למניה של 1.45 דולרים.

אבי נאור, אז מנכ"ל החברה, העריך בשיחת הוועידה כי הכנסות החברה ברבעון השלישי יסתכמו ב-420 מיליון דולר ובכ-430 מיליון דולר ברבעון הרביעי. עם זאת, בשיחת הוועידה היקשו האנליסטים על מנהלי החברה בניסיון להבין כיצד צבר ההזמנות מיתרגם להכנסות הללו, שכן צבר ההזמנות עליו דיווחה החברה עמד על 1.3 מיליארד דולר והוא ניתן ל-4 רבעונים קדימה, כלומר הכנסות של כ-325 מיליון דולר בלבד לרבעון.

ב-20 ביוני 2002 התממש גל חששות נוסף, אולי גם בעקבות חישוב צבר ההזמנות שלא הסתדר, והחברה פירסמה אזהרת רווח והכנסות לרבעונים השלישי והרביעי (פיסקלי) והנמיכה את תחזית ההכנסות ל-380 מיליון דולר בלבד ברבעון השלישי, כאמור לעומת 420 מיליון דולר בתחזית הקודמת. תחזית ההכנסות לרבעון הרביעי הונמכה אף היא ל-350-360 מיליון דולר, לעומת תחזית קודמת ל-430 מיליון דולר. גם תחזיות הרווח הנקי הונמכה אז.

בעקבות הורדת התחזיות, הגיבו משקיעי החברה במשבר אמון עמוק. ביומיים שלאחר מכן צנחה מניית אמדוקס ב-50% ושווי השוק שלה נחתך בכ-1.65 מיליארד דולר. מחיר המניה ירד אז ל-7.25 דולרים - 6.75 דולרים מתחת למחיר ההנפקה של אמדוקס ביוני 1998 - 14 דולר.

אמדוקס ציינה היום ה-SEC ביקש מהחברה מסמכים בכל הנוגע לתחזיות. דב בהרב, מנכ"ל החברה ציין בשיחת הוועידה כי אמדוקס תשתף פעולה עם חוקרי ה-SEC.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully