וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר נסחר ביציבות מול היורו לאחר שאתמול נפל בחדות בעקבות חשש כי הריבית בארה"ב תמשיך לרדת

רן דוידוב

24.7.2003 / 8:58

בן ברננקה, בכיר בבנק הפדרלי, אמר כי הבנק נכון להוריד את הריבית עד ל-0% במידה שיידרש; היורו נסחר ברמה של 1.1476 דולר; הדולר ניצב במחיר של 118.85 ין



הדולר נסחר הבוקר ללא שינוי רב מול הין והיורו לאחר שאתמול נחלש בעקבות דבריו של בכיר בבנק הפדרלי, שאמר כי הבנק נכון להוריד את הריבית בארה"ב ל-0% במידה ויידרש. היורו נסחר ברמה של 1.1476 דולר לעומת 1.148 אמש בניו יורק. הין נסחר ברמה של 118.85 ין לדולר לעומת 118.82 אמש.



בן ברננקה, בכיר בבנק הפדרלי, אמר אתמול כי הבנק עשוי להוריד את הריבית - המצויה כבר כיום בשפל של 45 שנה - עוד יותר על מנת לסייע להתאוששות הכלכלה האמריקאית ולמנוע אפשרות לדפלציה.



דבריו הגבירו את ההערכה שזרימת הכספים למטבעות הנושאים תשואה גדולה יותר מהדולר תתחדש. כתוצאה מכך זינק אתמול היורו עד רמה של 1.1493 דולר - שיא של שבועיים - בטרם נסוג מעט עקב מימוש רווחים. הדולר האוסטרלי זינק עד ל-66.14 סנט מ-65.5 סנט.



עם זאת, אנליסטים מעריכים כי ההתחזקות של היורו ביחס לדולר צפויה להיות מוגבלת בשל קצב הצמיחה המהיר יותר של כלכלת ארה"ב בהשוואה לכלכלת גוש היורו. לפי הערכתם, עשוי הדולר האמריקאי להתאושש השנה לרמה של 1.10 דולר ליורו.



הירידות בשער הדולר כנגד הין היו מוגבלות בשל חשש המשקיעים מהצהרתה של ממשלת יפאן כי תתערב במסחר על מנת להחליש את המטבע, ולאחר ששר האוצר האמריקאי הביע תמיכה במדיניות זו.



ג'ון סנואו אמר בסוף השבוע כי אינו מתנגד שממשלת יפאן תנסה לפחת את המטבע שלה מול הדולר. יפאן, אמר סנואו, עוברת שורה של אירועים קשים, וממשלת ארה"ב איננה מתכוונת לבקר אותה לחומרה על כל פעולותיה. השר אמר כי יפאן זקוקה למגזר יצוא חזק. התחזקות הין פוגעת בכושר התחרות של היצוא היפאני, ובשל כך פעלה ממשלת יפאן לתקן את הייסוף בין בשנה האחרונה, בהצלחה חלקית.



סוחרי מט"ח ואנליסטים אמרו כי דבריו של סנואו מהווים אור ירוק להתערבות של ממשלת יפאן במסחר בין. הבנק המרכזי של יפאן מוכר ינים בכמויות גדולות לפי החלטת משרד האוצר, ובמהלך יולי מכר יותר מ-600 מיליארד ין (5 מיליארד דולר).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully