וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סומך חייקין: למרות הצלחת מבצע גביית המס על פעילות בחו"ל - הפירצה בחוק נותרה על כנה ותחייב מבצעים נוספים

ניצן כהן

24.7.2003 / 9:12

מנהל המחלקה הבינלאומית בחברה: דרושה התערבות המחוקק בהגדרות מתי מדובר בפעילות שחייבת במס בישראל ומתי לא



מנהל המחלקה הבינלאומית בפירמת רואי החשבון סומך חייקין KPMG, יונתן פישר, מעריך שלמרות הצלחת המבצע שקיים מס הכנסה באשר לגביית מסים של חברות ישראליות הפעילות בחו"ל, נותר חוסר הוודאות של חברות אלה על כנו. "כדי להסיר את חוסר הוודאות הזה ולמנוע מצב בו תאלץ הנציבות לצאת במבצע נוסף, חייב המחוקק להסדיר את נושא השליטה והניהול בחברות ישראליות הפעילות בחו"ל - מתי מדובר בפעילות שחייבת במס בישראל ומתי לא".



אתמול פורסמו נתוני המבצע שקיים מס הכנסה בקרב חברות ונישומים ישראלים הפעילים בחו"ל. על פי הנתונים, דיווחו כ-600 חברות ונישומים על פעילות של כ-10 מיליארד שקל בחו"ל - פעילות שהביאה לגבייה של 600 מיליון שקל במסגרת המבצע, שנתן הקלות משמעותיות למי שבא לדווח מרצונו על הפעילות בחו"ל. בנציבות מס ההכנסה ובלשכת רואי החשבון היו שבעי רצון מהצלחת המבצע.



יונתן פישר העריך כי הצלחת המבצע מצביע על נתון מרכזי, לפיו מוכנים נישומים לבוא מיוזמתם ולהיחשף בפני מס הכנסה וזאת כדי לפעול תחת ודאות. "זה לא פשוט לחברות ולנישומים לבוא ולהיחשף בפני מס הכנסה והיוזמה של ירון שידלו מהמחלקה הבינלאומית בנציבות היתה מבורכת, אולם צריך להבין שאותה בעיה תחזור גם השנה אם המחוקק לא ימהר להסדיר את נושא הניהול והשליטה בחברות ישראליות הפעילות בחו"ל", ציין פישר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully