וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידה חדה ברווחי ST מיקרואלקטרוניקס; הזהירה מפני פגיעה בשולי הרווח ברבעון הנוכחי

סוכנויות הידיעות

24.7.2003 / 11:20

יצרנית השבבים הגדולה באירופה החמיצה את התחזיות כשדיווחה על רווח נקי של 79.5 מיליון דולר; נפגעה מהצטברות מלאים, סביבת מחירים קשה והעלייה בשער היורו



ST מיקרואלקטרוניקס, יצרנית השבבים הגדולה באירופה, דיווחה על ירידה חדה ברווחי הרבעון השני והזהירה מפני פגיעה בשולי הרווח העתידיים בשל הצטברות מלאים. מנייתה מגיבה על הידיעה בירידה של 4.5%.



ST הצרפתית-איטלקית דיווחה על רווח נקי של 79.5 מיליון דולר, או 9 סנט למניה, לעומת רווח נקי של 104.7 מיליון דולר, או 12 סנט למניה, בתקופה המקבילה. התוצאה החמיצה במידה ניכרת את תחזית הרווח הממוצעת ע"פ סקר "רויטרס", שעמדה על 12 סנט למניה.



הכנסות החברה עלו הרבעון ל-1.7 מיליארד דולר, לעומת 1.53 מיליארד בתקופה המקבילה. ברבעון הבא צופה החברה הכנסות בטווח של 1.70-1.78 מיליארד דולר, שיהוו עלייה של 3%-8% מן הרבעון השלישי המקביל.



הצטברות מלאי, בעיקר ביבשת אסיה כתוצאה ממגפת הסארס, עליית שער היורו כנגד הדולר ותנאי התמחור הקשים עתידים לפגוע בשולי הרווח הגולמיים של החברה.



ST אמרה ששולי הרווח הגולמיים עלו ברבעון הקודם ל-35.7%, אך הזהירה כי הם עתידים לשוב ולרדת ל-35% ברבעון השלישי. "שיפור תנאי התמחור ממנו ציפינו ליהנות במחצית השנייה של 2003 לא התממש, וההתאוששות בכלכלה העולמית מתעכבת", אמר נשיא ומנכ"ל החברה פסקל פיסטוריו.



כתוצאה מהחולשה בתעשייה תיאלץ החברה לאמץ צעדים נוספים לשיפור עסקיה. בין היתר מתכוונת ST להעביר לפחות מחצית מקווי הייצור הוותיקים באירופה ובארה"ב ? המשתמשים בטכנולוגיית פרוסות סיליקון בנות שישה אינץ' ? לטכנולגיית שמונה אינץ', או שתעבירם לסינגפור במסגרת תוכנית להגדלת כושר הייצור של החברה.



לדברי פיסטוריו, תביא תוכנית זו להוצאה חד פעמית גדולה כנגד עלויות ארגון מחדש ומחיקת ערך נכסים, עליה תכריז החברה עם השלמתה.



פיסטוריו הסכים עם הערכת אנליסטים שתעשיית השבבים הגלובלית עשויה לצמוח בין 8%-12% ב-2003. לדבריו הצמיחה תסתכם בכ-10%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully