וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמחון מציע לדחות את המכרז על ערוץ 2 בחצי שנה

רוני קורן-דינר

24.7.2003 / 11:51

ההצבעה בוועדת הכלכלה, לקראת העברת ההצעה למליאה לקריאה שנייה ושלישית, תחל היום ב- 17:00; ההצבעה נדחתה לאחה"צ לאור נסיונות משרדי הממשלה להגיע עם ערוץ 2 לפשרה

יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת, ח"כ שלום שמחון, הציע בדיון שהתקיים הבוקר בוועדה לדחות את המכרז על זיכיון ערוץ 2 בחצי שנה - לספטמבר 2004 במקום מארס 2004. הבוקר נמשך הדיון בוועדה לגבי ההסתייגויות להצעת החוק להסדרת השידור בערוצים 2 ו-10. ההצבעה בוועדה, לקראת העברת ההצעה למליאה לקריאה שנייה ושלישית, תחל היום בשעה 17:00.

ההצבעה נדחתה לאחר הצהריים לאור נסיונות משרדי האוצר, המשפטים והתקשורת להגיע עם ערוץ 2 לפשרה מוסכמת. אתמול דנו נציגי המשרדים עם מנהלי זכייניות ערוץ 2 באפשרות של דחיית המכרז, תמורת הקלות רגולטוריות מסוימות במחויבויות הערוץ. הפגישה הסתיימה ללא תוצאות, אך הוחלט לאפשר לכל הצדדים פסק זמן של 24 שעות למחשבה עד להצבעה בוועדה. לפי שעה, הזכיינים דבקים בעמדתם כי אין לשנות את החלטות הממשלה הקודמות, ויש לבטל את המכרז המוצע ולאפשר להם לעבור לשידור במתכונת רשיונות בתום תקופת הארכת הזיכיון בנובמבר 2005.

כזכור, הצעת החוק להסדרת השידורים בערוצים המסחריים תומכת בהקלות שניתנו לערוץ 10, ומציעות מכרז על זיכיון ערוץ 2 במארס 2004 (במהלך הארכת הזיכיון בערוץ מנובמבר 2003-נובמבר 2005). במסגרת זו נקבע כי במקרה שערוץ 10 יקרוס, ייערך מכרז על זיכיון לערוץ 2, כך שיופעל בידי שני זכיינים. המלצות ועדת מנכ"ל לשכת רה"מ, אביגדור יצחקי, אומצו בהצעת החוק תוך הסתייגויות קלות: ההסתייגויות קובעות כי העורך הראשי של השידורים יהיה מנכ"ל הערוץ המסחרי, ולו תהיה הסמכות העליונה בכל הנוגע לתכני השידור.

בהמלצות ועדת יצחקי נכתב כי שני הערוצים המסחריים (2 ו-10) יוציאו 60% מהכנסותיהם על תוכן, או 220 מיליון שקל בשנה - הגבוה מביניהם. מתוך סכום זה יוקצה מינימום של 50 מיליון שקל למשדרי חדשות בשנה, והסכום שיושקע בחדשות לא יעלה על 85 מיליון שקל. ההמלצות קובעות עוד כי המעבר לשידור במתכונת רשיונות יבוטל, וכן נאמר כי אם ערוץ 10 יקרוס יותרו פרסומות בכבלים ובלוויין. הפרסומות בכבלים ובלוויין יותרו במקביל למכרז לשני זכיינים בערוץ 2.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully