וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: מגמה מעורבת בפאריס ופרנקפורט על רקע חולשה במניות הפיננסים בגרמניה וירידות בפיז'ו ו-ST

רן דוידוב

24.7.2003 / 12:45

פיז'ו נופלת ב-5.5% לאחר שהחמיצה תחזית הרווח; ST יורדת ב-3.5% לאחר שחזתה הצטמקות בשולי הרווח; לונדון עולה ב-0.6% בהובלת חברת הביטוח ליגל אנד ג'נרל



פרנקפורט ופאריס נסחרות סמוך לשער הפתיחה בעקבות אכזבה מהדו"חות הרבעוניים של ST מיקרואלקטרוניקס ופיז'ו וחולשה במניות הפיננסים הגרמניות. בלונדון מושכות מניות חברת הביטוח ליגל אנד ג'נרל ו-וודאפון את מדד FTSE ב-0.6%. מדד יורוסטוקס 50 עולה ב-0.4%.



נתוני מקרו: מדד הבטחון העסקי באיטליה נפל ביולי במפתיע לשפל של שנתיים בעקבות ירידה בתפוקת הייצור ברבעון השני; המדד רשם רמה של 87.1 נקודות, לעומת 90.7 ביוני, לפי נתוני מכון Isae האיטלקי.



ST מיקרואלטרוניקס, יצרנית השבבים הגדולה באירופה, דיווחה על ירידה חדה ברווחי ברבעון השני והזהירה מפני פגיעה בשולי הרווח העתידיים בשל הצטברות מלאים. הרווח הנקי הסתכם ב-79.5 מיליון דולר - ירידה של 26% מן התקופה המקבילה. מנייתה יורדת ב-3.6%.



מנגד, עולות מניות מתחרתה אינפיניון ב-0.5%. ASML, יצרנית ציוד השבבים הגדולה באירופה, עולה ב-0.7%.



במגזר הרכב נופלת מניית פיז'ו ב-5.5% לאחר שדיווחה על ירידה חדה מהצפוי, של 12%, ברווחיה במחצית הראשונה. במקביל, חתכה החברה את תחזית שולי הרווח התפעוליים השנתית. מאוחר יותר היום ידווחו רנו ודיימלר-קרייזלר על תוצאותיהן. מניותיהן יורדות ב-2.7% ו-0.7%, בהתאמה.



ענקית מוצרי היוקרה הצרפתית LVMH (סימול LVMA.PA) יורדת ב-0.7% לאחר שדיווחה על מכירות חציוניות שהחטיאו במעט את התחזיות. המכירת ירדו ב-9.9% ל-5.95 מיליארד דולר בעקבות הפגיעה מגיפת הסארס והמלחמה בעיראק, שפגעו בתנועת התיירות, ולאור חולשת שער הדולר.



ענקית התעשיה הגרמנית סימנס עולה ב-1% לאחר שגברה על התחזיות לרבעון השלישי, בסיוע ביצועים משופרים של חטיבת התרופות שקיזזו את השפעות הייסוף ביורו. סימנס דיווחה על רווח נקי של 720.8 מיליון דולר, שנפל מעט מהרווח בתקופה המקבילה אך עלה ב-10% על הרווח ברבעון הקודם. החברה צופה שתרשום ב-2003 רווח של 2.2 מיליארד יורו על הכנסות של 75 מיליארד.



חברת הביטוח הבריטית ליגל אנד ג'נרל (סימול LGEN.L) דיווחה במפתיע על העלאת הדיווידנד למחצית השנה הראשונה ב-2.6%. ההודעה התקבלה בהתלהבות היות ואך לפני מספר חודשים חששו משקיעים כי החברה תחתוך את הדיווידנד. מנייתה עולה ב-3.4%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully