וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק אוצר החייל: על בד תציג השנה גידול של 33% ברווחים; מעניק המלצת "קנייה"

אילן מוסנאים

24.7.2003 / 13:31

בבנק מעניקים למניה מחיר יעד של 80 שקל, הגבוה בכ-37% ממחירה בבורסה; תכפיל המכירות תוך 5 שנים אם תצליח להשיג 10%-15% מהשוק האמריקאי



אם על בד תצליח להשיג נתח שוק של 10%-15% מהשוק המטליות האמריקאי, שנאמד בכ-1.5 מיליארד דולר, היא תכפיל את המכירות תוך חמש שנים. כך מעריך האנליסט דן רון מחברת אוצרות מקבוצת בנק אוצר החייל. הוא מעניק למניה המלצת "קנייה" ומחיר יעד של 80 שקל - גבוה בכ-37% מהמחיר בו נסחרת המניה הבוקר בבורסה.



על בד הודיעה בתחילת יולי כי החליטה להעמיק את החדירה לשוק האמריקאי באמצעות הקמה של מפעל. החברה פסלה את האפשרות של רכישת חברה קיימת, וזאת עקב דרישות מחיר מופרזות מהחברות שנבדקו.



רון מציין כי עמדת החברה בנוגע למחיר הנדרש ממחישה היטב את שמרנותה ואת ידה המושכלת על קופת החברה. לדבריו, עלות הקמת המפעל מוערכת בכ-15 מיליון דולר, כאשר סכום של 30%-40% מההקמה ימומן על ידי ממשלת ארה"ב, 40% ימומנו באמצעות קווי אשראי מתוך ארה"ב והיתרה באמצעות הון עצמי. על בד מעריכה כי השוק האמריקאי יניב לה הכנסות של 50-70 מיליון דולר תוך 5-7 שנים. בהנחה שהמפעל החדש יהיה בעל רווחיות דומה לזו של המפעל בארץ, ההשקעה תחזיר את עצמה תוך כ-4 שנים.



באוצרות כותבים כי על בד נמצאת היום בעיצומה של תוכנית להגדלת קווי הייצור שלה בארץ ובחו"ל. כך, חלק מקווי הייצור הישנים מוסבים לקווי ייצור למוצרים יותר רווחיים. המפעל בגרמניה צפוי להגדיל את המכירות בכ-25%-30% בשנה הנוכחית - הגדלה זו בלבד תביא לצמיחה של כ-11% במכירות החברה.



בהתחשב בצמיחה הפנימית שהחברה צפויה להציג, מעריך רון כי על בד תציג ב-2003 צמיחה של כ-15% בשורת המכירות בהשוואה למכירות ב-2002. באוצרות אומרים כי הרווח הנקי אותו תציג החברה צפוי לצמוח בקצב מהיר יותר של כ-33%, וזאת בהתחשב בשיעורי הרווחיות הגבוהים שהחברה מציגה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully