וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דירקטוריון בזק אישר השלמת הסכם המימון ביס

ערן גבאי

24.7.2003 / 14:49

בזק תזרים עוד 93 מיליון דולר; בסוף מאי אישרו עקרונית שלושת הבנקים המממנים את חברת הלוויין YES - לאומי, דיסקונט והבינלאומי - את מסגרת האשראי הנוספת לחברה

דירקטוריון בזק אישר היום את השלב השני בהסכם המימון של חברת הלוויין YES, בה הוא מחזיק כ-49.9% מהמניות. ההסכם יאפשר הזרמת כספים נוספת לחברת הלוויין על ידי בעלי המניות והבנקים, בשווי כולל של 93 מיליון דולר. כ-60% ממסגרת המימון תועבר על ידי בעלי המניות וכ-40% על ידי הבנקים, בדומה למסגרת האשראי הקודמת.

ההחלטה התקבלה לאחר אישור ועדת הביקורת של הדירקטוריון שדנה בנושא. דירקטוריון בזק אישר למנכ"ל החברה וסמנכ"ל הכספים לחתום על ההסכם ולנקוט את כל הפעולות הנדרשות כדי שיתבצע.

בסוף מאי השנה אישרו עקרונית שלושת הבנקים המממנים את חברת הלוויין YES - לאומי, דיסקונט והבינלאומי - את מסגרת האשראי הנוספת של YES, בגובה של כ-93 מיליון דולר. מאז דנו הצדדים בסעיפים אחרונים ונקבעו הבנות אחרונות.

חלק מהזרמת המימון הבנקאי ל-YES ברבעון הראשון היה אמור להימסר על ידי הבנקים כבר ברבעון הרביעי של 2002, אך עוכב על ידי הבנקים ונרשם ברבעון הראשון של השנה. תזרים המזומנים השלילי של YES, ששופר ברבעון הראשון בכ-4 מיליון שקל בלבד - לכ-119 מיליון שקל, אמור היה לחוות שיפור גדול יותר.

הבנקים הזרימו ל-YES ברבעון הראשון כ-52 מיליון שקל, והעלו בכך את יתרת החוב הבנקאי של YES לכ-253 מיליון דולר. בעלי המניות של YES הזרימו לחברה ברבעון הראשון כ-67 מיליון שקל, בהשוואה להזרמה של כ-70 מיליון שקל ברבעון המסיים של 2002. בזק, בעלת המניות הגדולה והדומיננטית ב-YES, צפויה להזרים לחברה השנה כ-300 מיליון שקל.

YES המשיכה גם ברבעון הראשון לשפר בעקביות את ההפסד EBITDA שלה לכ-13 מיליון שקל, שיפור של כ-72% בהשוואה להפסד ברבעון המסיים של 2002 - והחברה מעריכה כי תעבור ל-EBITDA חיובי כבר הרבעון.

מסגרת האשראי האחרונה שהועברה ל-YES ניתנה לה ב-30 בדצמבר 2002 בגובה של 60 מיליון דולר, מהם כ-24 מיליון דולר באמצעות המערכת הבנקאית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully