וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גולדמן סאקס ממשיך לממש אי.די.בי אחזקות: מכר הבוקר מניות נוספות ב-75 מיליון שקל; המניה מאבדת 3.9%

אילן מוסנאים

24.7.2003 / 12:40

כך נודע ל-TheMarker; לפני מספר ימים מכר בית ההשקעות האמריקאי ליצחק דנקנר מניות של החברה תמורת כ-150 מ' ש'; מחזיק כעת במניות אי.די.בי בשווי של כ-75 מ' ש'



מאת גולן פרידנפלד ואילן מוסנאים



בית ההשקעות גולדמן סאקס ממשיך בחיסול האחזקה שלו בקונצרן אי.די.בי אחזקות והבוקר מכר חבילה בהיקף של כ-75 מיליון שקל במחיר של 84 שקל למניה - כך נודע ל-TheMarker. המניה מרכזת בשעה זו מחזור של כ-40 מיליון שקל ויורדת ב-3.9% למחיר של 84 שקל.



מכירת המניות היום מתרחשת מספר ימים לאחר שבית ההשקעות האמריקאי מכר ליצחק דנקנר, אביו של נוחי דנקנר, 4.5% ממניות החברה תמורת 150 מיליון שקל. היום לאחר העסקה מחזיק גולדמן סאקס במניות אי.די.בי נוספות בשווי של כ-75 מיליון שקל. את תגובת גולדמן סאקס לא ניתן היה להשיג.



לפני 5 שנים וחצי השקיע גולדמן סאקס כ-280 מיליון שקל תמורת 9.5% ממניות אי.די.בי. המניות נרכשו על ידי החברה לפי שווי של 79 שקל למניה, כך שהחברה השיגה בהשקעה זו תשואה נומינלית של 6.3%. בתקופה זו חילקה אי.די.בי אחזקות דיווידנדים בהיקף כולל של 265 מיליון שקל, כך שחלקה של גולדמן סאקס עמד על 25 מיליון שקל בדיווידנד הכולל. אם מוסיפים סכום זה לסכום המכירה היום, הרי שהתשואה על ההשקעה עולה ל-25% בתקופה של 5 שנים, ומשקפת תשואה נומינלית של 4.8% לשנה ותשואה ריאלית ממוצעת השואפת ל-0.



ההשקעה של גולדמן סאקס בקונצרן אי.די.בי היתה עבור תיק הנוסטרו שלו ולא עבור לקוחותיו, כפי שביצעו מספר בתי השקעות אמריקאיים אחרים בסוף שנות ה-90 דוגמת ההשקעה של בית ההשקעות מריל לינץ' במניות בזק.



תקופה זו התאפיינה בחדירה של חברות ישראליות רבות לשוק ההון האמריקאי, וייתכן כי בשיקולי רכישת מניות אי.די.בי נכנסו גם שיקולי הנפקות עתידיות. על כך מעיד ציטוט בעיתון "הארץ" של בכיר בקבוצה ערב העסקה: "גולדמן סאקס ישאף להשביח את השקעתו באי.די.בי אחזקות, ועל כן הפיכתו למשקיע אסטרטגי בחברה עשויה לקדם הנפקות של חברות בנות בוול סטריט, ואולי אף את רישומה של אי.די.בי אחזקות למסחר בוול סטריט". בפועל, מניות קונצרן אי.די.בי לא הונפקו בבורסת הוול סטריט ורק מספר חברות קטן הונפקו בבורסה האמריקאית באמצעות גולדמן סאקס.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully