וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מניית AT&T עולה בכ-6% בוול סטריט לאחר שעלתה על התחזיות והעלתה את הדיווידנד

רונן סרברניק

24.7.2003 / 22:09

שרשרת דו"חות משופרים וירידה חדה בתביעות השבועיות לדמי אבטלה משפיעים לחיוב על המסחר; נטסקרין, מתחרתה של צ'ק פוינט, נופלת בכ-15% לאחר שפירסמה אזהרה לעתיד



שרשרת דו"חות משופרים וירידה חדה במספר התביעות השבועיות לדמי אבטלה שולחים את המדדים המובילים לעליות שערים בפתיחה. מדד דאו ג'ונס עולה ב-0.4% על רקע זינוק חד במניית AT&T; נאסד"ק עולה ב-0.8%.



מספר התביעות החדשות השבועיות לדמי אבטלה נפל לראשונה מזה חמישה חודשים אל מתחת ל-400 אלף. משרד העבודה האמריקאי דיווח כי בשבוע שעבר נפל מספר התביעות ב-29 אלף ל-386 אלף. הכלכלנים ציפו כי מספר התביעות יסתכם ב-415 אלף. הממוצע הארבע שבועי ירד ל-419,250, רמתו הנמוכה ביותר מאז מארס.



הידיעה המפתיעה הביאה להתחזקות של הדולר בשוקי הכספים ולזינוק חד בתשואות בשוק האג"ח. המטבע האמריקאי התאושש לרמה של 1.1435 דולר ליורו ו-119.15 ין. התשואה על האג"ח ל-10 שנים קפצה אל מעל ל-4.2%.



ויאקום (סימול VIAb), חברת המדיה הגדולה בעולם, רשמה גידול של 21% ברווח ברבעון השני בזכות הצלחת רשתות הכבלים והטלוויזיה שלה. תחומים אלה פיצו על חולשה בשוקי הפרסום בארה"ב, והביאו לחברה רווח נקי של 659.6 מיליון דולר, לעומת 547 מיליון דולר בתקופה המקבילה. הרווח למניה היה 37 סנט, ועלה בסנט אחד על תחזיות האנליסטים. בנוסף הודיעה החברה כי תחלק דיווידנד, לראשונה בתולדותיה.



חברת AT&T , חברת שיחות החוץ הגדולה בארה"ב, מזנקת בקרוב ל-6% לאחר שעברה לרווח ברבעון השני והיכתה בצורה משכנעת את התחזיות. במקביל הודיעה החברה על הגדלת הדיבידנד הרבעוני ב-27% ועל תוכנית לרכישה חוזרת של אג"ח בשווי 2 מיליארד דולר. עם זאת, הכנסות החברה נפלו לשפל של 14 שנה על רקע לחצי מחירים וחולשה בשוק הצרכני.



דו"חות חיוביים נוספים פירסמו ענקית התעשיות הבטחוניות לוקהיד מרטין (סימול LMT), שהיכתה את התחזיות עם רווח של 242 מיליון דולר על עלייה של 13% בהכנסות והעלתה תחזיות ל-2003 ו-2004 וענקית מסילות הברזל יוניון פסיפיק (סימול UNP) שגברה על התחזיות המוקדמות ב-11 סנט; מניות השתיים עולות ב-2.5% ו-1% בהתאמה.



יצרנית הרכב דיימלר קרייזלר (סימול DCX) רשמה נפילה של 65% ברווח התפעולי ברבעון השני, ונפילה של 91% ברווח הנקי. הירידה נרשמה עקב חולשה בביקוש למכוניות, בעיקר בשוק האמריקאי ובאירופי. חטיבת קרייזלר האמריקאית רשמה הפסד של 900 מיליון יורו (1.03 מיליארד דולר), כצפוי. מניית החברה עולה ב-3% לאחר שגברה על תחזיות השוק.



נטסקרין (סימול NSCN), מתחרתה של ענקית אבטחת הרשתות הישראלית צ'ק פוינט, נבלמת. החברה דיווחה היום על תוצאותיה לרבעון השלישי שאומנם עלו על תחזיות האנליסטים ואולם הזהירה לגבי ההמשך. בעקבות זו נופלת מנייתה בלמעלה מ-15%.



ג'יי.פי מורגן (סימול JPM) רכש את חטיבת שירותי הנאמנות העסקיים של בנק וואן תמורת 720 מיליון דולר. צירוף החטיבה יגדיל את תיק נכסי הנאמנות של מורגן ליותר מ-4.5 טריליון דולר. כ-10% ממחיר העסקה תלוי בשימור עסקי הלקוחות. העסקה כפופה לאישור הרשויות. מניית ג'יי.פי מורגן עולה בכ-1%.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully