וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עסקים כרגיל באורכית: הפסד של 5.7 מיליון דולר ברבעון השני

גולן פרידנפלד

24.7.2003 / 17:12

ההכנסות ממשיכות להתכווץ - 400 אלף דולר; ברבעון השני הסתכם קצב שריפת המזומנים ב-7 מיליון דולר; החברה ביצעה רכישה עצמית של מניות בהיקף של 1.5 מיליון דולר

חברת אורכית שבשליטת איציק תמיר ואריק פנט (כל אחד מהם מחזיק 15% מהחברה) מדווחת היום על רבעון נוסף של הפסדים. ברבעון השני הסתכמו הפסדיה של החברה ב-5.7 מיליון דולר, לעומת הפסד של 5.2 מיליון דולר ברבעון הקודם והפסד של 2.5 מיליון דולר, ברבעון המקביל. בחצי השנה הראשונה הסתכמו הפסדיה של אורכית כ-11 מיליון דולר לעומת הפסדים של 3.9 מיליון דולר, בתקופה המקבילה אשתקד.

שורת ההפסד התפעולי צבועה אף היא באדום, והיא מצביעה על הפסד של 6.4 מיליון דולר ברבעון השני. יחד עם זאת, מדובר על ירידה בהפסד התפעולי לעומת הרבעון הקודם שכן אז הסתכם זה ב-8.8 מיליון דולרים.הסיבה לפערים הללו בין ההפסד התפעולי להפסד הנקי היא כמובן רווחי המימון של החברה שהסתכמו ב-644 אלף דולר, וזאת לעומת הכנסות מימון של 3.5 מיליון דולר שרשמה החברה ברבעון המקביל.

כמו בשורה התחתונה, כך גם השורה העליונה לא מספקת הפתעות מיוחדות לציבור המשקיעים. הכנסות החברה הסתכמו ברבעון השני בכ-400 אלף דולר לעומת הכנסות בהיקף של כחצי מיליון דולר ברבעון הקודם, והכנסות בהיקף של 17.4 מיליון דולר ברבעון המקביל.

דו"חותיה של אורכית שמכרה בשנים 2002 ו-2001 בהיקפים של כ-195 מיליון דולרים, משקפים למעשה פעילות של חברת סטארט אפ. מירב תשומת הלב בחברה מוקדש לסטארט אפ המטופח על ידה ואשר עונה לשם קוריג'נט. ההבדל העיקרי הוא שלאורכית יש בקופה כ-90 מיליון דולרים - חלומם הרטוב של כל חברת סטארט אפ. ברבעון השני גבתה פעילות החברה כ-7 מיליון דולרים מקופה החברה שמסתכמת כאמור ב-90 מיליון דולר.

איציק תמיר, נשיא אורכית, ציין היום כי ההתענינות במוצרי של קוריג'נט מצדן של חברות תקשורת הולכות וגוברת. קוריג'נט מפתחת מערכת תקשורת אופטית שמנסה ליישם את היתרונות של רשתות נתונים גמישות ברשתות אופטיות בעלות דרישות אמינות גבוהות. באפריל השנה אף חתמה קוריג'נט על חוזה לשיתוף פעולה עם חברת לוסנט לפיו תספק לוסנט תמיכה לקו מוצרי ה-CM-100 של קוריג'נט. ההסכם מאפשר לקוריג'נט להיעזר בצוות התמיכה של לוסנט ברחבי העולם כדי להטמיע ולהתקין את קו המוצרים לתוך רשתות של מפעילות תקשורת באופן יעיל.

באורכית כנראה מאמינים בעתיד הוורוד של הסטראט אפ המטופח, ומשום כך רכשה אורכית ברבעון השני מניות של עצמה בהיקף כולל של 1.5 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully