וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית הנבחרים בארה"ב אישר ברוב גורף חוק שנועד להפוך את החלטת ה-FCC להקל על מגבלות בעלות בתחום המדיה

סוכנויות הידיעות

24.7.2003 / 19:37

ההחלטה, שהתקבלה ברוב של 400 מול 21 קולות, סוללת את הדרך לעימות יוצא דופן בין קונגרס הנשלט על ידי רפובליקאים לבין נשיא רפובליקאי שבבית הלבן



בית הנבחרים האמריקאי אישר היום ברוב גורף חקיקה שנועדה להפוך את החלטת נציבות התקשורת הפדרלית (FCC) להקל ואף להסיר חלק גדול מההגבלות שמונעות מקבוצות המדיה הגדולות בארה"ב לגדול עוד יותר ולהיכנס לשווקים חדשים.



ההחלטה, שהתקבלה ברוב של 400 מול 21 קולות, סוללת את הדרך לעימות יוצא דופן בין הקונגרס הנשלט על ידי הרפובליקאים לבין הנשיא הרפובליקאי שבבית הלבן, שכן גם בסנאט קיימת תמיכה נרחבת בצעדים דומים שתכליתם לבטל את החלטת ה-FCC להקל על המגבלות על מספר תחנות הטלוויזיה שיכולות להיות בבעלות רשת אחת. ה-FCC פסק כי חברה אינה יכולה לשלוט בתחנות טלוויזיה החולשות על יותר מ-45% ממשקי הבית בארה"ב, אך הצעת החוק שאושרה על ידי בית הנבחרים מחזיקה את מגבלת הבעלות לרמה של 35%.



בסוף חודש מאי החליטה ה-FCC ברוב של 3 מול 2 על ההקלה הגורפת ביותר מזה עשרות שנים במגבלות על בעלות בתחום המדיה. ההחלטה עוררה התנגדות נרחבת בקרב קבוצות מיעוטים, ארגוני נשים, קבוצות דתיות ונציגי ארגונים נוספים שהביעו חשש מפני אחידות יתר בדעות המוצגות באמצעי התקשורת בארה"ב.



יו"ר ה-FCC, מייקל פאואל, המבקש להגשים חזון של הסרת אזיקי הפיקוח מחברות המדיה הגדולות בארה"ב, טען כי השינויים יעודדו השקעות חדשות גדולות, ויקדמו חדשנות ותחרות בעזרת כוחות השוק. אך מבקריו אומרים כי השינויים ישרתו רק מטרה אחת - לסייע לחברות גדולות להיות עוד יותר גדולות. לטענתם, ההקלות יגבירו את הריכוזיות בתקשורת וישחקו לידיהן של החברות הגדולות ביותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully