וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: סגירה חיובית בעקבות מגמה חיובית בוול סטריט; פיליפס עלתה ב-3.4%; STM ירדה ב-4.7%

רונן סרברניק

24.7.2003 / 20:37

מניית פז'ו ירדה ב-3.4% לאחר שדיווחה על ירידה חדה מהצפוי ברווחיה במחצית הראשונה; יצרנית התרופות סרונו עלתה ב-9.7% בפרנקפורט



בורסות אירופה נסגרו בעליות שערים בהובלת מניות הטלקום, הטכנולוגיה והפיננסים. בלונדון משכו מניות חברת הביטוח ליגל אנד ג'נרל ו-וודאפון את מדד FTSE לעלייה של 1.5%; מדד ה-CAC40 בפאריס נסגר בעלייה של 2.2%; פרנקפורט עלתה בשיעור של 1.9%.



נתוני מקרו: מדד הביטחון העסקי באיטליה נפל ביולי במפתיע לשפל של שנתיים בעקבות ירידה בתפוקת הייצור ברבעון השני; המדד רשם רמה של 87.1 נקודות, לעומת 90.7 ביוני, לפי נתוני מכון Isae האיטלקי.



המכירות הקמעוניות בבריטניה זינקו בחודש יוני ב-1.9% לעומת מאי, הקצב המהיר ביותר מזה שנה וחצי. העלייה נרשמה לאחר שחודש יוני היה החם ביותר מאז 1976, וגרם לגידול במכירות ביגוד, מזון ומשקאות, ובזכות מכירות הספר הארי פוטר ומסדר עוף החול.



ST מיקרואלטרוניקס, יצרנית השבבים הגדולה באירופה, דיווחה על ירידה חדה ברווחי ברבעון השני והזהירה מפני פגיעה בשולי הרווח העתידיים בשל הצטברות מלאים. הרווח הנקי הסתכם ב-79.5 מיליון דולר - ירידה של 26% מן התקופה המקבילה. מנייתה ירדה ב-4.7%



מנגד, עלו מניות מתחרתה אינפיניון ב-1.5. פיליפס, יצרנית מוצרי האלקטרוניקה עלתה ב-3.4%. מניית ASML, יצרנית ציוד השבבים הגדולה באירופה, עלתה ב-3.6%.



במגזר הרכב נפלה מניית פז'ו ב-3.4% לאחר שדיווחה על ירידה חדה מהצפוי, של 12%, ברווחיה במחצית הראשונה. במקביל, חתכה החברה את תחזית שולי הרווח התפעוליים השנתית. מאוחר יותר היום ידווחו רנו ודיימלר-קרייזלר על תוצאותיהן.



ענקית מוצרי היוקרה הצרפתית LVMH (סימול LVMH.PA) עלתה ב-2.6% לאחר שהחמיצה את תחזית ההכנסות למחצית הראשונה של השנה. המכירות ירדו ב-9.9% ל-5.95 מיליארד דולר בעקבות הפגיעה מגיפת הסארס והמלחמה בעיראק, שפגעו בתנועת התיירות, ולאור חולשת שער הדולר.



ענקית התעשייה הגרמנית סימנס עלתה ב-3.4% לאחר שגברה על התחזיות לרבעון השלישי, בסיוע ביצועים משופרים של חטיבת התרופות שקיזזו את השפעות הייסוף ביורו. סימנס דיווחה על רווח נקי של 720.8 מיליון דולר, ירידה של 13% לעומת הרווח בתקופה המקבילה, אך צמיחה ב-10% על הרווח ברבעון הקודם. החברה צופה שתרשום ב-2003 רווח של 2.2 מיליארד יורו על הכנסות של 75 מיליארד.



חברת הביטוח הבריטית ליגל אנד ג'נרל (סימול LGEN.L) דיווחה במפתיע על העלאת הדיווידנד למחצית השנה הראשונה ב-2.6%. ההודעה התקבלה בהתלהבות היות ואך לפני מספר חודשים חששו משקיעים כי החברה תחתוך את הדיווידנד. מנייתה עלתה ב-5.1%. לצידה עולות מניות נוספות במגזר הפיננסים: סוסייטה ג'נרל עלתה ב-4.5%; BNP פאריבס עלתה ב-3.6%; פרודנשל עלתה ב-4.2%.



סרונו, יצרנית התרופות, עלתה ב-9.7% בפרנקפורט לאחר שהיכתה את התחזיות בשורת הרווח וההכנסות והעלתה את תחזית הצמיחה השנתית ל-20%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully