וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מודי'ס: אם חברת החשמל תופרט - יצנח דירוג האשראי שלה בכמה רמות ולא יצדיק השקעה באג"ח

אמיר טייג

24.7.2003 / 11:32

כך כותב שטאן מודי, המסקר את חברת חשמל; "התקדמות החקיקה בכנסת להפרטת חברת החשמל צפויה להפחית את התמיכה שמעניקה בעלות המדינה לדירוג האשראי של החברה"



"ללא הגב הכלכלי שמעניקה בעלות המדינה, הפרופיל הפיננסי החלש של חברת חשמל אינו מאפשר לחברה להחזיק דירוג אשראי המשקף רמת השקעה", כך כותב שטאן מודי, מחברת דירוג האשראי מודי'ס. מודי מציין כי דירוג האשראי הנוכחי של חברת חשמל העומד על Baa2, מסתמך בין השאר על הבעלות הממשלתית, וללא בעלות זו צפוי דירוג זה לצנוח חדות לרמה שאינה משקפת רמת השקעה, כלומר נמוך מ-BBB.



עוד כותב מודי כי "כל הצלחה של חקיקה בכנסת, אשר מקדמת את הפרטת החברה, צפויה להפחית את התמיכה שמעניקה בעלות המדינה לדירוג האשראי של החברה. במקרה בו המדינה לא תהיה יותר בעלת המניות הגדולה ביותר בחברה, מודי'ס תפחית לאפס את תמיכת המדינה בדירוג האשראי של החברה". במצב זה צפוי דירוגה של חברת החשמל ליפול במספר רמות.

נוכח הערכה של מודי'ס כי לא צפויה להתפתח בישראל תחרות בשוק החשמל בשנים הקרובות, חברת החשמל תזדקק לשאת בעצמה בכל נטל ההשקעה הנדרשת על מנת לעמוד בגידול בביקוש לחשמל. עד תום שנת 2006 צופים במודי'ס כי חברת החשמל תידרש לבצע השקעה של כ-4.8 מיליארד דולר. "ההשקעה הכבדה שצפויה החברה לבצע היא אחד הגורמים לפרופיל הפיננסי החלש שלה", כותבים במודי'ס.



במכתב ששיגר מנכ"ל חברת החשמל, יעקב רזון, לשר התשתיות יוסי פריצקי, לפני כחודשיים מזהיר רזון את הממשלה כי יישום השינוי המבני בחברה כפי שאושר בממשלה, עלול לגרור את מחזיקי האג"ח של החברה לדרוש פירעון מוקדם שלו, ולתבוע אותה בגין הפרת הסכמים. היקף החוב של החברה למחזיקי האג"ח מסתכם בכ-18.5 מיליארד שקל. בתנאי החוב, מוענקת לבעלי האג"ח הזכות לתבוע פירעון מוקדם אם יבוצעו שינויים מהותיים במבנה הבעלות של החברה ובפעילותה.



יש לציין כי בתחילת שנת 2002 הפחיתה מודי'ס את דירוג חברת חשמל לדירוגו הנוכחי, וכחודש אחריה, בפברואר 2002, הפחיתה חברת הדירוג S&P את דירוג האשראי של חברת החשמל מ-(A-) ל-(BBB+), מעט מעל רמת השקעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully