וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר מתחזק מול היורו והין בציפייה להמשך השיפור בנתוני המקרו בארה"ב

רונן סרברניק

25.7.2003 / 23:08

היורו נסוג ל-1.145 דולר; הדולר עולה ל-1.1925 ין; היום יתפרסמו בארה"ב נתוני ההזמנות למוצרים בני קיימא ביולי וצפוי גידול של 1.1%; אתמול התחזק הדולר עקב שיפור בנתוני שוק העבודה



הדולר מתחזק מעט הבוקר מול היורו והין לאחר ירידה חדה במספר התביעות החדשות לדמי אבטלה אתמול, וציפיות שנתוני ההזמנות למוצרים בני קיימא שיתפרסמו היום בארה"ב יצביעו על שיפור נוסף במגזר היצרני. היורו נסוג לרמה של 1.145 דולר מ-1.1477 אמש. הדולר עולה לרמה של 1.1925 ין מ-118.9 אמש. עם זאת, הדולר עומד לסיים את השבוע בירידות מול היורו, לראשונה מזה שלושה שבועות, לאחר שבכיר בבנק הפדרלי אמר השבוע כי הבנק נכון להוריד את הריבית בארה"ב ל-0% במידה שיידרש.



מספר התביעות החדשות השבועיות לדמי אבטלה נפל אתמול לראשונה מזה חמישה חודשים אל מתחת ל-400 אלף. משרד העבודה האמריקאי דיווח כי בשבוע שעבר נפל מספר התביעות ב-29 אלף ל-386 אלף. הכלכלנים ציפו כי מספר התביעות יסתכם ב-415 אלף. הממוצע הארבע שבועי ירד ל-419,250, רמתו הנמוכה ביותר מאז מארס.



היום יתפרסמו נתוני ההזמנות למוצרים בני קיימא לחודש יוני בארה"ב. סקר "בלומברג" מעלה כי הכלכלנים צופים שנפח ההזמנות גדל בחודש שעבר ב-1.1%. מאז נפל בסוף מאי לשפל של 1.1933 דולר ליורו, עלה הדולר ב-4%, בין היתר הודות לשיפור בנתוני המקרו ובתחזיות הצמיחה של המשק האמריקאי.



עם זאת, הדולר ספג השבוע מכה קשה לאחר שבן ברננקה, בכיר בבנק הפדרלי, אמר כי הבנק עשוי להוריד עוד את הריבית - המצויה כבר כיום בשפל של 45 שנה, על מנת לסייע להתאוששות הכלכלה האמריקאית, ולמנוע אפשרות לדפלציה.



דבריו הגבירו את ההערכה שזרימת הכספים למטבעות הנושאים תשואה גדולה יותר מהדולר תתחדש. כתוצאה מכך זינק אתמול אתמול היורו עד רמה של 1.1513 דולר - שיא של שבועיים. הדולר האוסטרלי זינק עד ל-66.48 סנט מ-65.5 סנט.



הדולר מתאושש מול הין בשל חשש המשקיעים מהצהרתה של ממשלת יפאן כי תתערב במסחר על מנת להחליש את המטבע, ולאחר ששר האוצר האמריקאי הביע תמיכה במדיניות זו.



ג'ון סנואו אמר בסוף השבוע שעבר כי אינו מתנגד שממשלת יפאן תנסה לפחת את המטבע שלה מול הדולר. יפאן, אמר סנואו, עוברת שורה של אירועים קשים, וממשלת ארה"ב איננה מתכוונת לבקר אותה לחומרה על כל פעולותיה. השר אמר כי יפאן זקוקה למגזר יצוא חזק. התחזקות הין פוגעת בכושר התחרות של היצוא היפאני, ובשל כך פעלה ממשלת יפאן לתקן את הייסוף בין בשנה האחרונה, בהצלחה חלקית.



סוחרי מט"ח ואנליסטים אמרו כי דבריו של סנואו מהווים אור ירוק להתערבות של ממשלת יפאן במסחר בין. הבנק המרכזי של יפאן מוכר ינים בכמויות גדולות לפי החלטת משרד האוצר, ובמהלך יולי מכר יותר מ-600 מיליארד ין (5 מיליארד דולר).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully