וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי תע"א שלחו מכתב אזהרה למנהל המורשה במבטחים לבל יפגע בזכויותיהם

חיים ביאור

25.7.2003 / 10:43

הארגון מייצג 13 אלף עובדים, רובם עמיתים במבטחים, וכן כמה אלפי מקבלי קצבה מהקרן



תחת הכותרת "מכתב אזהרה" שלח אתמול ארגון עובדי התעשייה האווירית, בראשות ח"כ חיים כץ (ליכוד), מכתב לעו"ד ירון ארבל, שמונה שלשום בידי אגף שוק ההון באוצר למנהל המורשה בקרן הפנסיה מבטחים הוותיקה. הארגון מייצג 13 אלף עובדים, רובם עמיתים במבטחים, וכן כמה אלפי מקבלי קצבה מהקרן.



"נודע לנו שהתחלת לפעול כמנהל מיוחד של מבטחים, וזאת לכאורה מכוח החקיקה האחרונה האמורה לחולל רפורמה בקרנות הפנסיה", נכתב בפניית הארגון. "בעינינו אין זו רפורמה, אלא הפיכה בלתי חוקתית. באמצעות חקיקה נגועה היא פוגעת ללא צידוק בזכויות יסוד שלנו, כדי להשיג מטרות פסולות".



בהמשך פנייתם למנהל המורשה כתבו ראשי הארגון: "דע כי אנו, יחד עם ארגונים אחרים המייצגים עובדים שהם עמיתים או גמלאים במבטחים, עומדים לפתוח בתוך פרק זמן קצר בהליכים משפטיים לביטול ההפיכה הזאת, וממילא גם לביטול כהונתך".



עד להכרעה בהליכים אלה דורשים הפונים מארבל להימנע מכל צעד הנוגד את זכויות הפנסיה של עמיתי הקרן או מחליש את ההגנה על זכויות אלה, לטענתם. "כל אחד מאתנו, אם ימצא את עצמו ניזוק או נפגע עקב התנהלותך, לא יהסס לנקוט צעדים חוקיים נגד הקרן וגם נגדך אישית", כתבו.



השבוע התקיימה ישיבת הדירקטוריון האחרונה של מבטחים, לפני פיזורו של גוף זה בידי אגף שוק ההון עם מינוי המנהל המיוחד. במחאה על כך שלא התקבלה דרישתם כי מבטחים תעתור לבג"ץ נגד הרפורמה בפנסיה, עזבו כץ ודירקטור נוסף, שמואל קישלס, את ישיבת הדירקטוריון. לטענתם, "בג"ץ הוא הבמה המתאימה כדי להביא לביטול החוק להבראת כלכלת ישראל, ככל שהוא נוגע לקיצוץ בזכויות העמיתים והגמלאים בקרנות הפנסיה".



הממונה על שוק ההון באוצר, אייל בן שלוש, סירב להגיב על תוכן המכתב ואמר: "זה סגנון שהוא מתחת לכל ביקורת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully