וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת התרופות השווייצית רוש תרכוש את אייג'ן תמורת 1.42 מיליארד דולר

רן דוידוב

25.7.2003 / 11:00

העסקה, המעניקה לאייג'ן פרמיה משמעותית על מחירה בנאסד"ק, תביא לסיומן שש שנות התדיינויות משפטיות ותעניק לרוש גישה מלאה לטכנולוגיית בדיקות הדם של אייג'ן



חברת התרופות השווייצית רוש תרכוש את Igen International (סימול IGEN) תמורת 1.42 מיליארד דולר במזומן ובמניות, צעד שיביא לסיומו שש שנות התדיינויות משפטיות בנוגע לשימוש בטכנולוגיית בדיקות הדם של אייג'ן.



ע"פ תנאי העסקה יקבלו בעלי המניות של אייג'ן 47.25 דולר למניה, או סך כולל של 1.26 מיליארד דולר, ועוד מניה אחת בחברה בורסאית חדשה שתפוצל מאייג'ן ותמשיך לעסוק במרבית תחומיה הנוכחיים של אייג'ן. רוש תספק לחברה החדשה 155 מיליון דולר בהון חוזר, צעד שיביא את שווי העסקה ל-1.42 מיליארד דולר.



מחיר העסקה מעניק לאייג'ן, המייצרת מוצרים לבדיקות דם, פרמיה משמעותית על מחיר מנייתה מן השבוע שעבר. קודם לפרסום הידיעות על המגעים לרכישתה בידי רוש ניצבה מניית החברה בשער של 34.4 דולר. אתמול ירדה מניית החברה בבורסת נאסד"ק ב-1.6% למחיר של 37.2 דולר, קודם להודעה על העסקה.



רכישת אייג'ן מביאה לסיומו סכסוך בן שש שנים על הפרת תנאי רישוי, ומעניקה לרוש גישה מלאה לטכנולוגיית ה-Origen של אייג'ן. טכנולוגיה זו מאפשרת למערכות אבחון דם לאתר חיידקים, נגיפים, רעלנים ופתוגנים מחוללי מחלות.



אתמול דיווחה רוש על ירידה של 24% ברווחיה במחצית הראשונה של השנה ל-1.17 מיליארד דולר, על רקע התחזקות הפרנק השווייצי שכירסמה בהכנסותיה. עם זאת, החברה שבה ואישרה את תחזית המכירות והרווח התפעולי לשנת 2003 כולה. החברה צופה צמיחה דו ספרתית ברווח ובהכנסות בשנת 2003, ויציבות בשולי הרווח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully