וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלכלת בריטניה צמחה ברבעון השני בקצב איטי מהצפוי - 0.3%; קצב הצמיחה השנתי האט ל-1.8%

רן דוידוב

25.7.2003 / 12:29

התכווצות המגזר התעשייתי נגסה בשיפור שהציג מגזר השירותים; הנתון מהווה מהלומה למשרד האוצר, שתקציבו מבוסס על הנחת צמיחה שנתית של 2%-2.5%; גברו הציפיות להורדת ריבית נוספת



כלכלת בריטניה צמחה ברבעון השני בקצב של 0.3% שהיה נמוך מהצפוי, לאחר שהתכווצות המגזר התעשייתי קיזזה את השיפור שחל במגזר השירותים.



כלכלנים צפו כי הכלכלה השנייה בגודלה באירופה תצמח בקצב של 0.4% לאחר שברבעון הראשון האט קצב צמיחתה ל-0.1%, הנתון הנמוך מזה עשור. שיעור הצמיחה השנתי האט ברבעון השני ל-1.8%, בהשוואה ל-2.1% ברבעון הראשון.



קצב הצמיחה הנרפה מהווה מהלומה לשר האוצר הבריטי, גורדון בראון, שתקציב משרדו מבוסס על הנחה שקצב הצמיחה השנתי בבריטניה יסתכם ב-2003 ב-2%-2.5%.



הידיעה תגביר שוב את הציפיות להורדת ריבית נוספת מצד הבנק המרכזי של בריטניה, שפחתו במקצת השבוע לאחר שנודע כי המכירות הקמעוניות עלו ברבעון השני בקצב מזורז של 1.6%. בתחילת החודש הוריד הבנק המרכזי את הריבית באי הבריטי בחצי אחוז לרמה של 3.5%, בניסיון להמריץ את הצמיחה.



למרות ההאטה בקצב הצמיחה, נותרה כלכלת בריטניה בעמדה טובה יותר ממקבילותיה ביבשת. כלכלת גוש היורו צמחה ברבעון הראשון בשיעור של 0.1%, והנציבות האירופית אף חזתה כי אפשר שהגוש יקפא על שמריו עד לסוף השנה. גרמניה, איטליה והולנד רשמו צמיחה שלילית ברבעון הראשון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully