וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפילה של 49% ברווחי פולקסווגן ברבעון בעקבות התיישנות דגמיה והייסוף בשער היורו

רן דוידוב

25.7.2003 / 12:57

החברה, שתשיק עד סוף השנה גרסאות מעודכנות לדגמי ה"פסאט" וה"גולף" צופה כי מכירותיה השנתיות יהיו נמוכות משמעותית מאלה של 2002, שהסתכמו ב-4.8 מיליארד יורו



פולקסווגן, יצרנית הרכב הגדולה באירופה, דיווחה על נפילה של 49% ברווחיה הרבעוניים לאחר שייסוף היורו והירידה בביקוש לדגמיה המתיישנים נגסו במכירותיה.



הרווח הנקי נפל ל-394 מיליון יורו (453 מיליון דולר), או 1.02 יורו למניה, מ-776 מיליון יורו, או 2.01 יורו למניה, ברבעון המקביל. חרף הירידה החדה ברווחיות, עלו התוצאות על מרבית התחזיות המוקדמות.



המכירות התכווצו ב-2.9% ל-22.1 מיליארד יורו (25.4 מיליארד דולר) עת מספר מסירות כלי הרכב ירד מ-1.33 מיליון יחידות ל-1.28 מיליון. המכירות נפגעו על רקע ירידה של 2.6% במכירות כלי הרכב במערב אירופה במחצית הראשונה וזינוק של 9.5% בשער היורו מול הדולר מאז תחילת השנה.



למרות הירידה המתונה במכירות נפגעה שורת הרווח של החברה כתוצאה מזינוק בהוצאות על רקע הליכי ארגון מחדש שעוברת החברה. גם עלות פיתוח הדגמים החדשים נגסה ברווחי החברה. בנוסף, חשופה פולקסווגן יותר ממתחרותיה לשינויים בשערי המטבעות היות והיא מגדרת רק 40% מכלל חשיפתה למטבע האירופי האחיד.



החברה צופה שרווחיה ב-2003 יהיו "נמוכים משמעותית" מן השנה שעברה, בה רשמה רווח של 4.8 מיליארד יורו. מכירות שני הדגמים הפופולריים ביותר של החברה, ה"פסאט" וה"גולף", דעכו עם מעבר הלקוחות לדגמים החדשים של מתחרותיה. החברה צפויה להשיק בקרוב גרסאות חדשות של דגמים פופולריים אלה.



הירידה החדה ברווחי פולקסווגן לא פסחה גם על מתחרותיה.



אתמול דיווחה פיז'ו על ירידה של 12% ברווחיה במחצית הראשונה, ירידה שהיתה גבוהה כמעט פי שניים מן התחזיות. יצרנית הרכב שבבעלות ממשלת צרפת אף חתכה את תחזית הרווח השנתית. במקביל, דיווחה דיימלר קרייזלר על הפסד של קרוב למיליארד יורו ברבעון השני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully