וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: ירידות שערים במניות הכימיקלים גוררות את המדדים מטה

רן דוידוב

25.7.2003 / 21:13

DSM, היצרנית הגדולה בעולם של רכיבי תרופות, נופלת ב-7% לאחר תחזיות שליליות; פולקסווגן עולה בכ-2% למרות שרווחיה נחתכו בכמחצית; התמ"ג בבריטניה צמח מתחת לתחזיות



ירידות שערים נרשמות בשוקי המניות באירופה בעקבות הירידות אתמול בוול סטריט ועל רקע חולשה במניות הכימיקלים. בלונדון יורד מדד FTSE ב-0.3% לאחר שכלכלת בריטניה צמחה בשיעור נמוך מהצפוי ברבעון השני; בפרנקפורט מאבד הדקס 0.6%; בפאריס נסוג ה-CAC ב-0.9%.



כלכלת בריטניה צמחה ברבעון השני בקצב של 0.3% שהיה נמוך מהצפוי, לאחר שהתכווצות המגזר התעשייתי קיזזה את השיפור שחל במגזר השירותים. כלכלנים צפו כי הכלכלה השנייה בגודלה באירופה תצמח בקצב של 0.4% לאחר שברבעון הראשון האט קצב צמיחתה ל-0.1%, הנתון הנמוך מזה עשור. שיעור הצמיחה השנתי האט ברבעון השני ל-1.8%, בהשוואה ל-2.1% ברבעון הראשון.



DSM ההולנדית (DSMN.AS), החברה הגדולה בעולם לייצור רכיבי תרופות, נופלת ב-7% לאחר שאמרה כי לא תצליח להשוות השנה את הרווח התפעולי שנרשם ב-2002 ושהרווח התפעולי ברבעון השלישי יהיה נמוך משמעותית משל הרבעון השני. יצרנית הכימיקלים הצרפתית רודיה (סימול RHA.PA) הוסיפה לסנטימנט השלילי לאחר שעברה ברבעון השני להפסד וחזתה מחצית שנייה קשה.



מניות הרכב נמצאות היום במוקד: פולקסווגן, יצרנית הרכב הגדולה באירופה, דיווחה על נפילה של 49% ברווחיה הרבעוניים לאחר שייסוף היורו והירידה בביקוש לדגמיה המתיישנים נגסו במכירותיה.



הרווח הנקי נפל ל-394 מיליון יורו (453 מיליון דולר), או 1.02 יורו למניה, מ-776 מיליון יורו, או 2.01 יורו למניה, ברבעון המקביל. חרף הירידה החדה ברווחיות עלו התוצאות על מרבית התחזיות המוקדמות ומנייתה עולה ב-2.2%.



החברה צופה שרווחיה ב-2003 יהיו "נמוכים משמעותית" מן השנה שעברה, בה רשמה רווח של 4.8 מיליארד יורו. מכירות שני הדגמים הפופולריים ביותר של החברה, ה"פסאט" וה"גולף", דעכו עם מעבר הלקוחות לדגמים החדשים של מתחרותיה. החברה צפויה להשיק בקרוב גרסאות חדשות של דגמים פופולריים אלה.



מניות יצרנית הרכב הצרפתית רנו עולות ב-2.7% לאחר עלייה של 32% ברווח הנקי הודות בעיקר לשותפתה היפאנית ניסאן. עם זאת, רווחי הליבה של החברה ירדו במחצית הראשונה ורנו אף הורידה מעט את יעד שולי הרווח החשוב לשנת 2003.



מורגן סטנלי חתך את המלצתו למניית ST מיקרואלקטרוניקס, יצרנית השבבים הגדולה באירופה, ל"נייטרלי" מ"משקל יתר" לאחר שאתמול דיווחה החברה על ירידה ברווח והחמיצה את תחזיות השוק. המניה יורדת בכ-1%. גם אינפיניון ופיליפס מתחרותיה רושמות ירידות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully