וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: עליות קלות בדאו ובנאסד"ק על רקע שיפור חד בנתוני המגזר היצרני ושורת דו"חות מעורבים

רונן סרברניק

25.7.2003 / 23:22

EBay יורדת בכ-5% למרות שגברה על תחזיות הרווח; פייזר מאבדת למעלה מ-1% לאחר שהחמיצה את תחזית ההכנסות; AOL מאבדת 2% מחשש לשערורייה חדשה



עליות שערים קלות נרשמות במדדים המובילים על רקע שיפור חד בנתוני המגזר היצרני בארה"ב. שרשרת דו"חות מעורבים שפורסמו הלילה והיום מונעת מגמת מסחר ברורה. הדאו ג'ונס עולה ב-0.25; הנאסד"ק מטפס ב-0.3.



ההזמנות למוצרים בני קיימא רשמו גידול מרשים בחודש יוני וסיפקו עדות נוספת שהמגזר הייצור האמריקאי נמצא בשלבי התאוששות. נפח ההזמנות זינק ב-2.1% ל-172.5 מיליארד דולר. נתוני חודש מאי תוקנו כלפי מעלה מ-0.4%- ל-0%. הנתונים משביעי הרצון של חודש יוני היו טובים אף יותר מהתחזית החיובית בוול סטריט שצפתה שיפור של 1% בנפח ההזמנות.



בשעה 17:00 יתפרסמו נתוני מכירות הבתים הקיימים והחדשים לחודש יוני ויספקו תמונה עדכנית על מצב שוק הדיור הלוהט בארה"ב.



בית המכירות הפומביות המקוון eBay הצליח להכפיל את הכנסותיו ורווחיו הרבעוניים, אך להבדיל מרבעונים קודמים, לא גבר על תחזיות השוק במידה ניכרת ודיווח על האטה מסויימת בצמיחת עסקיו בארה"ב. בנוסף הודיע כי יפצל את מניותיו ביחס של 2 ל-1. מניית החברה יורדת בקרוב ל-5%.



פייזר, חברת התרופות הגדולה בעולם, דיווחה על גידול של 37% במכירות כתוצאה מרכישת מתחרתה פרמסיה אך החמיצה את תחזית ההכנסת ומנייתה מאבדת 1.2%. כמו כן הותירה את תחזית הרווח ל-2003 ו-2004 ללא שינוי. החברה רשמה הפסד נקי של 3.6 מיליארד דולר כתוצאה מהוצאות נלוות לרכישת פייזר.



יצרנית ציוד התקשורת JDS יוניפייז נופלת ב-12% לאחר שדיווחה על ירידה בהפסדיה הרבעוניים ברבעון הכספים הרביעי. עם זאת, מכירותיה התכווצו והחברה חזתה המשך מגמה זו ברבעון הכספים הנוכחי. חברת ציוד תקשורת נוספת, נורטל הקנדית, דיווחה על ירידה של 3% בהכנסות הרבעוניות אך זכתה להעלאת המלצה מצד IBC וורלדמרקט בעקבות הדו"ח הרבעוני ומנייתה עולה ב-0.3%. החברה סיימה באיזון בשורת הרווח לאחר הפסד של 20 סנט למניה בתקופה המקבילה.



"וול סטריט ג'ורנל" דיווח כי קיימת אפשרות שתאגיד המדיה והבידור AOL-טיים וורנר ניפח את נתוני מנויי חטיבת האינטרנט בשנים הקודמות. החטיבה, שכבר נחקרת כעת בחשד שניפחה באמצעים מפוקפקים את הכנסותיה מפרסום מקוון, דיווחה השבוע על ירידה חדה במספר מנוייה ובכיר בחברה אמר לאחר מכן כי ירידה זו נבעה בין היתר מ"ניקוי תיקים מהעבר". מניית החברה מאבדת 2%.



חברת הטכנולוגיה הרפואית אייג'ן אינטרנשונל (סימול IGEN) ממריאה בלמעלה מ-50% לאחר שחברת התרופות השווייצית רוש החליטה לרוכשה תמורת 1.42 מיליארד דולר במזומן ובמניות, בצעד שיביא לפתרון שש שנות התדיינויות משפטיות בנוגע לשימוש בטכנולוגיית בדיקות הדם של אייג'ן. מחיר העסקה מעניק לאייג'ן פרמיה משמעותית על מחיר מנייתה בנאסד"ק קודם לפתיחת המסחר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully