וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיל האוויר האמריקאי קבע כי בואינג גנבה סודות ממתחרתה לוקהיד מרטין; יאסור עליה להשתתף במכרזים לשיגור לוויינים

רונן סרברניק

25.7.2003 / 20:43

חיל האוויר ביטל את השימוש ברקטות של בואינג בשבעת שיגורי הלוויינים הקרובים - מהלך המוערך בעלות של כמיליארד דולר



חיל האוויר האמריקאי קבע כי חברת בואינג עברה על החוק כאשר גנבה סודות ממתחרותיה, ועל כן ביטל את השימוש ברקטות של בואינג בשבעת שיגורי הלוויינים הקרובים.



כמו כן אסר חיל האוויר האמריקאי על בואינג להשתתף במכרזים לייצור רקטות לשיגור לוויינים בעתיד. המעבר מרקטות של בואינג לרקטות של לוקהיד מרטין ב-7 השיגורים הקרובים מוערך בעלות של כמיליארד דולר.



"בואינג תישא באחריות למעשיה ולמעשי עובדיה", אמר סגן השר הממונה על חיל האוויר, פיטר טיטס במסיבת עיתונאים בפנטגון. "אנו לא נסבול דבר שכזה".



ההגבלה על השתתפות בואינג במכרזים תימשך עד אשר חיל האוויר האמריקאי ישתכנע שהחברה שינתה את התנהלותה וחזרה להתנהגות מקובלת", אמר טיטס. הוא הוסיף כי דיבר עם מנכ"ל בואינג, פיל קונדיט, וכי הוא אופטימי בנוגע לכוונותיה של החברה לעתיד.



"אנו מאוד מאוכזבים מהתנאים שהובילו להחלטת הלקוח שלנו, חיל האוויר האמריקאי, אך אנו מבינים את החלטתו שהתנהגות לא אתית אינה מקובלת", אמר קונדיט בהודעה לעיתונות.



טיטס אמר כי חקירת חיל האוויר מצאה שבואינג ביצעה "עבירות רציניות ומשמעותיות של החוק הפדרלי" בכך שגנבה מידע ממתחרתה לוקהיד מרטין במהלך תחרות על מכרז לשיגור לוויינים בשווי של 1.88 מיליארד דולר ב-1998.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully