וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנקים ובעלי האג"ח ימחקו 150 מ' ש' מחובות גבור ספורט

שלומי שפר

27.7.2003 / 9:08

לאחר המחיקה וההסדר יקטן חובה של גבור מ-265 מיליון שקל ל-107 מיליון שקל



הבנקים ובעלי איגרות החוב של קבוצת גבור ספורט יבצעו מחיקה בסך כ-150 מיליון שקל, בגין חובותיה של הקבוצה שבשליטת רועי גיל ואיתן אלדר - כך עולה מהסדר החובות שפורסם בסוף השבוע; כחלק מההסדר יזרימו גיל ואלדר, וכן בעלי מניות נוספים בחברה, 48.5 מיליון שקל לצורך הבראתה. בנק לאומי יזרים לגבור כ-10 מיליון שקל, עם אופציה להזרמת 10 מיליון שקל נוספים. לאחר המחיקה וההסדר יקטן חובה של גבור מ-265 מיליון שקל ל-107 מיליון שקל.



בעלי איגרות החוב - להם חייבת גבור כ-100 מיליון שקל - יקבלו רק כשליש מחובם, וימחקו כ-60 מיליון שקל. חלק מהחוב ישולם במזומן וחלקו בתשלומים; מקורות בשוק ההון אמרו בסוף השבוע כי אם החברה היתה מגיעה לפירוק או להקפאת הליכים, בעלי האג"ח ודאי היו נותרים בלא כלום - שכן הם היו הנושים האחרונים בתור. לכן, אמרו המקורות, על אף שהם מוותרים על חלק גדול מהחוב, הם נפגעים פחות מאשר בעלי אג"ח בחברות אחרות שהגיעו לפירוק. בעלי האג"ח יקבלו גם מניות של גבור בשווי 5% מהחוב.



הבנקים, שהקבוצה חייבת להם כ-600 מיליון שקל, יבצעו מחיקה כוללת של 82 מיליון שקל בלבד. בנק הפועלים יבצע לפי שעה מחיקה של כ-30 מיליון שקל, אך הוא צפוי לבצע מחיקות נוספות בחודשים הקרובים, אם מצבה של הקבוצה לא ישתפר. זאת, בשל הבטוחות הנמוכות יחסית שהבנק מחזיק; בנק לפתוח תעשיה יבצע מחיקה של כ-45 מיליון שקל ויקבל בטוחות של 6.5% ממניות גבור ספורט; בנק המזרחי, שלו חייבת החברה כ-20 מיליון שקל, יבצע מחיקה של כ-7 מיליון שקל בלבד. הפריסה מחדש של שאר החובות תהיה לתקופה של שלוש עד שמונה שנים.



חלק נוסף מההסדר הוא שינוי במבנה האחזקות של החברה ובבעלויות עליה. כמו כן בעלי המניות של גבור ידוללו ב-5% בעקבות ההסדר עם בעלי האג"ח. לאחר השינוי יחזיקו המשקיעים עצמם כ-58% ממניות גבור ספורט - וחברת סגיאל, החברה האם, תישאר עם כ-23%, היתר יוחזקו בידי הציבור. הבעלים של הקבוצה מתכוונים גם למחוק את סגיאל מהבורסה. החברה נסחרת כיום בשווי של כ-160 מיליון שקל בלבד - כלומר פחות מ-40 מיליון דולר - וההערכות הן כי ניתן למחוק את החברה במחיר נמוך יחסית.



בעקבות ההסדר תידרש סגיאל לבצע הליך של התייעלות. גיל ואלדר יידרשו להפחית כ-30% משכרם, ואילו שאר העובדים יספגו קיצוץ של כ-5% בשכר. בגין תוכנית ההתייעלות יהיו גם פיטורים בחברה, אך בהיקף קטן יחסית. החיסכון בשל ההתייעלות יגיע לכ-2 מיליון שקל בשנה.



ההון שיוזרם לגבור מתחלק בין הבעלים השונים כדלקמן: גיל ואלדר יזרימו לקבוצה 15 מיליון שקל מהונם העצמי. משפחת שטראוס, המחזיקה בכ-25% ממניות סגיאל, תזרים לקבוצה כ-12.7 מיליון שקל; חברת שובל שדמה - המחזיקה בכ-15.86% ממניות סגיאל - תזרים לקבוצה 6.5 מיליון שקל. קבוצת משקיעים נוספת תזרים לגבור 15 מיליון שקל. בסך הכל יוזרמו כ-48 מיליון שקל לצורך הבראתה של החברה.



מקורות בשוק ההון אמרו בסוף השבוע כי לבעלי הקבוצה, גיל ואלדר, יש אינטרס להבריא את החברה, והמטרה העיקרית של הזרמת הכספים ותוכנית פריסת החובות היא לפעול לכך שהחברה תשתקם. הסדר החובות עם קבוצת גבור ספורט נדרש לאחר שהחברה נקלעה לקשיים עקב השקעה כושלת במניות חברת הכשרת היישוב, באמצעות חברת ירדן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully