וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיץ': "מגמות החוב של ישראל עדיין מהוות מקור לדאגה"

אמיר טייג

27.7.2003 / 9:42

כך כותב אנליסט חברת הדירוג פיץ'; מתוך 18 מדינות שסבלו ממשברים פיסקליים רק שלוש מדינות, בהן ישראל, לא סבלו מהורדת דירוג של החוב החיצוני והפנימי יחד

"המשבר הפיסקלי בישראל עדיין נמשך", כך כותב ריצ'ארד פוקס המסקר את ישראל מטעם חברת דירוג האשראי הבינלאומית פיץ'. את הערכת מצב זו מפרסם פוקס במסגרת דו"ח מיוחד המסקר השפעת משברים פיסקליים על דירוגן של מדינות.

מתוך 18 מדינות בהן אירעו משברים פיסקליים מאז שנת 1995, רק שלוש מדינות, בהן ישראל, לא סבלו מהורדת דירוג הכפולה של החוב המקומי והחוב החיצוני. כזכור, ישראל סבלה מהורדת דירוג החוב המקומי בלבד באוקטובר 2002, אך דירוגו של החוב החיצוני נותר ללא שינוי. בפיץ' מציינים כי משבר מסוג זה עדיין נמשך בישראל.

בפיץ' מגדירים משבר פיסקלי כמצב בו עלייה בגירעון תקציבי גורמת לגידול של 10% בשיעור החוב הממשלתי מהתוצר במהלך תקופה של שנתיים. במרבית המקרים, מציינים בפיץ', מצב מסוג זה גורר הפחתת דירוג החוב המקומי והחיצוני, מאחר שמדינות מממנות את גירעונן הגדל באמצעות הגדלת החוב החיצוני והפנימי כאחד. בנוגע לישראל, מציין פוקס כי למרות המשבר הפיסקלי, לא הגדילה ישראל את החוב החיצוני ולפיכך נמנע הפחתת דירוגה.

פוקס כותב עוד כי המיתון העמוק בו שרוי המשק המקומי מנע הגדלה של הגירעון השוטף ושמר עליו ברמה צנועה יחסית. למרות המיתון, נקט הבנק המרכזי במדיניות ריבית קשוחה, דבר שהוסיף ליציבות. לסיכום כותב פוקס כי המגמות בחוב של ישראל עדיין מהוות מקור לדאגה, ולפיכך דירוג האשראי של ישראל נותר עדיין במסגרת תחזית שלילית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully