וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכות: הנגיד יפחית מחר הריבית ב-0.5%-0.6%

מוטי בסוק

27.7.2003 / 7:22

בחודש שעבר הוריד הנגיד את הריבית הנומינלית במשק ב-0.5%, ושיעורה כיום - 7.5%



נגיד בנק ישראל, דוד קליין, יוריד מחר את הריבית הנומינלית במשק לאוגוסט ב-0.6%-0.5% - כך העריכו במשרדים הכלכליים בירושלים בסוף השבוע; בחודש שעבר הוריד הנגיד את הריבית הנומינלית במשק ב-0.5%, ושיעורה כיום - 7.5%.



ריבית בנק ישראל היא הגבוהה בעולם המערבי. כתוצאה מכך הריבית הריאלית בישראל גבוהה מאוד - יותר מ-5% - דבר המקשה על המשק הישראלי להתחרות בשווקים הבינלאומיים. הריבית שמשלם המגזר היצרני על הלוואות בבנקים, והריבית שמשלמים משקי הבית על האוברדראפט, גבוהה בהרבה.



הדבר פוגע ביכולת המשק לצאת מהמיתון הקשה שבו הוא מצוי.







על נגיד בנק ישראל מופעלים לחצים כבדים להורדה גדולה של הריבית ובקצב מואץ. בבנק ישראל טוענים כי ישראל שונה ממשקים אחרים - בחוב הגדול מאוד של המשק ובגירעון השנתי הגבוה בתקציב המדינה. שני נתונים גבוהים מאוד ביחס לעולם המערבי, המקשים על הנגיד להוריד את הריבית בצורה נמרצת יותר. באחרונה גברו הלחצים על הנגיד בעניין הריבית, כולל איום של האוצר להעלות את יעד האינפלציה בתקציב 2004.



הנתונים הכלכליים תומכים בהורדת ריבית חדה: למשל, נתוני המשק מצביעים על גלישה מסוכנת לכיוון של דפלציה. מדד המחירים לצרכן ירד ביוני ב-0.6%, ובשלושת החודשים האחרונים הוא ירד ב-1.3%.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully