וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השופטת גרסטל "המליצה" לחברה ליבוא מוצרי טבק למחוק בקשה לצווי מניעה כנגד דובק בגין ביטול הסכמי הפצה

אמיר הלמר

27.7.2003 / 11:16

דובק ביטלה הסכמי ההפצה לאחר שהתברר לה כי החברה מבקשת לשווק באמצעותה סיגריות מתחרות



שופטת ביהמ"ש המחוזי בתל אביב, הילה גרסטל, "המליצה" לעו"ד יוסי כהן, בא כוחה של החברה ליבוא וייצור מוצרי טבק שבבעלות משה דוידס, למחוק את בקשתו לצווי מניעה זמניים כנגד יצרנית הסיגריות דובק. צווי המניעה התבקשו בטענה כי דובק, ששימשה מפיצה למוצרי הטבק שייבא דוידס, הודיעה כי היא מפסיקה להפיץ את מוצריו באמצעות מערך ההפצה שלה. בעקבות ההחלטה פנה דוידס לביהמ"ש בבקשה לצו זמני.



בפנייה לביהמ"ש טען דוידס כי העילה להחלטת דובק להורות למפיצים שלה להימנע מלהפיץ את הסחורה שלו, נעוצה בכך שזכה בזיכיון לשיווק והפצת מוצרי חברת אמפריאל טבקו. דוידס טוען כי משנודע לדובק דבר פנייה זו, היא שיגרה לכל הסיטונאים מכתבים שבהם היא אוסרת עליהם לרכוש מוצרים כלשהם מהמבקשת, ומתרה בהם כי אם יעשו כן תבטל את הסכם ההפצה עמם.



דוידס טען בבקשה כי בכך מפרה דובק את הסכם ההפצה עימו, וזאת על מנת להנציח את המונופול שלה, תוך תחרות בלתי הוגנת עם שאר היבואנים. דוידס טען כי דובק עושה זאת למרות קיומו של פסק דין ברור משנת 1995 של בית הדין להגבלים עסקיים, שמחייב אותה להפיץ באמצעות מערך ההפצה שלה גם את מוצריהם של מתחריה הקטנים.



בטרם התקיים הדיון הגישה דובק את תגובתה לבקשה. בתגובה, שהוגשה באמצעות עוה"ד אבי וינרוט ואורי בר, טענה דובק כי דוידס מטעה את ביהמ"ש, ולא גילה למעשה כי פסק הדין עליו הוא מסתמך משנת 1995 שונה בשנת 2001, וכי ההוראה המחייבת את דובק להפיץ את מוצרי מתחרותיה - בוטלה.



דובק מציינת בתגובה כי אכן הפיצה את מוצריו של דוידס - טבק וסיגרים - בהיותם, לטענתה, מוצרים משלימים למוצריה, אולם לפני כחודש התברר לה, לטענתה, כי דוידס פנה לסיטונאים בלעדיים שלה כדי לשווק באמצעותם מוצרים חדשים שבכוונתו לייבא, ואשר אמורים להתחרות בליבת מוצריה - סיגריות TIME.



דובק טוענת כי נלחמה במשך שנים על הקמת מערך שיווק והפצה עצמאי ובלעדי מול הממונה על ההגבלים העסקיים, ואף זכתה בכך בהחלטה שקיבל בית הדין להגבלים עסקיים. כעת, טוענת דובק, מבקש דוידס לקעקע את בסיס מערך ההפצה הבלעדי ולשווק דרכו סיגריות המתחרות באלו של דובק.



לאחר הגשת התגובה התקיים הדיון ביום שישי האחרון בפני השופט גרסטל, שהמליצה, כאמור, לעו"ד כהן למשוך את הבקשה לצו מניעה זמני, וזאת מפני שלא גילה בבקשה את עניין ביטולה של ההוראה בפסק הדין של בית הדין להגבלים עסקיים. כהן סירב למחוק את הבקשה בטרם יגיש את תגובתו בכתב לתגובתה של דובק. ביהמ"ש נענה לבקשתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully