וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קואלקום תובעת את טקסס אינסטרומנטס על הפרת הסכם פטנטים בתחום שבבי הסלולר

דפנה מאור

27.7.2003 / 11:36

הערכות כי המאבק המשפטי נועד לאפשר לקואלקום לחסום כניסתה של TI לתחום שבבי ה-CDMA



יצרנית שבבי הסלולר קואלקום תובעת את מתחרתה טקסס אינסטרומנטס בטענה כי זו הפרה הסכם פטנטים שנחתם ביניהן. המהלך המשפטי עשוי לחסום את דרכה של טקסס לשוקיה של קואלקום, היצרנית המובילה של טכנולוגיית CDMA.



קואלקום טוענת כי TI הפרה את תנאי הסכם הפטנטים שנחתם ביניהן בדצמבר 2000, על ידי חשיפת חלקים סודיים בהסכם באמצעות התבטאויות פומביות. ההסכם חילק בין שתי החברות את הזכויות לייצור שבבים לטלפונים סלולריים. קואלקום דורשת פיצויים וביטול ההסכם.



TI היא יצרנית השבבים השנייה בגודלה בארה"ב, ומתמחה בערכות שבבי תקשורת, המשמשות יצרניות של ציוד תקשורת. במאי אמרה החברה כי תתחיל לייצר שבבי CDMA, טכנולוגיה בה היתה קואלקום חלוצה. אם יבוטל ההסכם בין השתיים, לא יהיו ל-TI הזכויות לטכנולוגיה זו.



משקיפים בשוק אומרים כי התביעה של קואלקום היא טקטית בעיקרה, ואופיינית לענף השבבים, בו מאבקים עסקיים מסתייעים בתביעות משפטיות. גם אם לא תזכה במאבקה, קואלקום עשויה לעכב את כניסתה של TI לתחום עסקיה.



טכנולוגיית CDMA משמשת בשווקים עיקריים בארה"ב ובמזרח הרחוק, בניגוד לטכנולוגיית GSM אשר שולטת באירופה, ומאפשרת שיטוט בין רשתות סלולר שונות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully