וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איחוד במניות הבינלאומי והראל השקעות עשוי להכניס אותן למדד המעו"ף

ניצן כהן

27.7.2003 / 12:28

בניתוח שבוצע בבורסה נכתב כי החשש מפני היחלשות השליטה מונע מבעלי השליטה בחברות לבצע איחוד הון שיאפשר להן להיסחר במדדים המובילים

איחוד הון במניות הבנק הבינלאומי והראל השקעות עשוי להביא את המניות המאוחדות להיסחר במדד המעו"ף - כך עולה מניתוח שבוצע בבורסה. בבורסה מציינים, כי איחוד ההון בחברות אלה יגדיל את שווי השוק שלהן והוא עשוי לשפר את מעמדן בשוק ההון.

בחודש מאי איחדה אפריקה ישראל את שני סוגי מניותיה - איחוד שבעקבותיו נכנסה המניה למדד המעו"ף. עסקת המיזוג של עלית ושטראוס, אם תלווה באיחוד מניות עלית 1 ועלית 5, תביא להכללת המניה המאוחדת באופן כמעט ודאי במדד המעו"ף.

ב-15 השנה האחרונות איחדו כ-120 חברות את הונן לסוג אחד של מניות, תוך השוואת זכויות ההצבעה. כ-50 חברות מתוכן כללו במניות המאוחדות מניות עדיפות שעד האיחוד לא נסחרו כלל בבורסה.

בבורסה נסחרות היום מניות של 16 חברות שלהן שני סוגי מניות. איחוד של מניות חברת סנו עשוי להביא להכללת המניה במדד ת"א 75. איחוד מניות מטעי הדר, וולפמן, מקסימה, נחושתן השקעות, אינטרגמא, תיא השקעות, אפקון תעשיות, חירון ואנגל אירופה - עשוי להביא להכללתן במדד יתר 150.

בבורסה מציינים, כי התשובה לשאלה מדוע לא מתבצע איחוד הון בחברות האלה, נעוצה, כמובן, בחששם של בעלי השליטה הנוכחיים מאובדן או היחלשות שליטתם, בעתיד הקרוב או הרחוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully